Telefonia IP 3Com dla korporacji

Strategia przyjęta przez 3Com zmierza do udostępnia rozwiązań telefonii IP poza sieci lokalne. To kolejny, po niedawnej umowie z chińskim Huawei Technologies, duży krok tego producenta (z powrotem) w stronę klienta korporacyjnego. Obecnie 3Com jest jednym z liderów rozwiązań telefonii IP, ale jego klienci to przede wszystkim firmy małe i średniej wielkości.

3Com ogłosiła plany rozszerzenia własnej platformy telefonii IP. Wprowadzana strategia zakłada dostosowanie rozwiązań 3Com do wymagań przedsiębiorstw różnej wielkości, zatrudniających od kilkunastu użytkowników w jednej lokalizacji do setek tysięcy użytkowników w wielooddziałowych instytucjach - z centralą firmy, biurami regionalnymi, małymi oddziałami i pojedynczymi pracownikami zdalnymi.

3Com chce oferować systemy, które łatwo się skalują i w wielu przypadkach przynoszą zwrot kosztów inwestycji w ciągu jednego roku. Producent zobowiązał się do zaoferowania otwartych systemów głosowych opartych na protokole IP. Firma będzie dostarczać kompleksowe rozwiązania klientom korporacyjnym, którzy w tej kategorii mają być kluczowym rynkiem dla 3Com.

Zgodnie z nową inicjatywą 3Com łączy i rozszerza istniejące technologie 3Com IP softswitch klasy operatorskiej oraz media gateway i platformę 3Com NBX.

Rozwiązanie telefonii sieciowej NBX firmy 3Com (centrala IP PBX) dostarcza zaawansowany zestaw funkcji przetwarzania sygnałów telefonicznych połączony z pakietem oprogramowania telefonicznego. Zostało zaprojektowane dla centrali lub oddziałów firmy, posiadających od dwóch do ponad 1000 telefonów w jednej lokalizacji. Posiada system czwartej generacji 3Com NBX (R4.1), upraszczający integrację aplikacji innych dostawców, oraz obszerny zestaw opcji do połączeń IP w środowiskach wielooddziałowych.

Dużo więcej telefonów ma obsługiwać system IP dla przedsiębiorstw 3com VCX (Voice Core eXchange) V7000, będący obecnie w fazie testów. System jest zmodyfikowana wersją rozwiązania typu softswitch klasy operatorskiej, stworzonego przez dział CommWorks. Dział ten został sprzedany niedawno przez 3Com za 100 mln USD chińskiej firmie UTStarcom, ale według umowy 3Com zatrzymał prawa do własności intelektualnej CommWorks.

Według 3Com system VCX V7000 ma umożliwić korporacjom wdrożenie sieci telefonii IP o skalowalności i niezawodności klasy operatorskiej. Tym rozwiązaniem 3com będzie konkurował z dostawcami takimi, jak Avaya, Cisco i Nortel.

Korporacyjny softswitch 3Com jest platformą uruchamianą na serwerach uniksowych SunFire firmy Sun. Oprogramowanie jest oparte na SIP (Session Initiation Protocol), protokole komunikacyjnym czasu rzeczywistego, stosowanym przez takich dostawców, jak np. Microsoft i Siemens. Rozwiązanie może oferować różnorodne usługi komunikacyjne: głosowe, pocztowe i webowe dziesiątkom tysięcy uzytkowników. Dzięki ujednoliconemu systemowi kolejkowania i trasowania ruchu, w ekonomiczny sposób można kierować te usługi do dowolnego punktu w przedsiębiorstwie, wykorzystując pojedynczą sieć komputerową.

Producent poinformował, że w ciągu przyszłego roku platformy NBX i VCX V7000 zostaną zintegrowane w jeden system.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200