Technologia to całość

Suntech zapowiedział prezentację nowego produktu z zakresu bankowości internetowej. W styczniu firma została partnerem Dialogic.

Suntech zapowiedział prezentację nowego produktu z zakresu bankowości internetowej. W styczniu firma została partnerem Dialogic.

Warszawski jest producentem specjalizowanych systemów informatycznych przeznaczonych na rynki telekomunikacyjny, energetyczny i finansowy. "Nasze plany to przede wszystkim wzmocnienie obecności w energetyce i wejście na rynek rozwiązań dla bankowości elektronicznej" - mówi Piotr Saczuk, prezes firmy. W ciągu najbliższych dni firma przedstawi produkt, stanowiący kompleksowe rozwiązanie z zakresu bankowości internetowej.

Własne rozwiązania

Suntech powstał w 1990 r. Wówczas firma zajmowała się sprzedażą sprzętu i oprogramowania. Dopiero w połowie lat 90. stopniowo zaczęła wycofywać się ze sprzedaży i zajęła się wyłącznie produkcją i rozwojem oprogramowania. "Poszukiwaliśmy swojego miejsca na rynku. Chcieliś-my sami coś robić, a nie tylko sprzedawać cudze rozwiązania. Musieliś-my trochę poczekać na efekty, ale opłacało się" - twierdzi Piotr Saczuk. Firma postawiła na rozwój własnych technologii. Nawiązała współ-pracę z polskimi uczelniami technicznymi, czego efektem jest m.in. wykorzystanie w systemie EnerGis modelu architektury sieci telekomunikacyjnej, opracowanego w Instytucie Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej.

Najważniejsze miejsce w ofercie Sun-tech zajmują systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwami eksploatującymi sieci energetyczne lub telekomunikacyjne - EnerGis i EnerGis Telecom. Mają one moduły, takie jak billing, obsługa klienta, paszportyzacja sieci czy biuro napraw. Klientem firmy jest m.in. warszawski STOEN.

Według przedstawicieli Suntech, wyróżniającą je cechą jest możliwość zintegrowania ich z innymi systemami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie. Pozwala to np. udzielać klientom bonifikaty w opłacie za dany miesiąc na podstawie informacji o wykrytej awarii.

Kontakt automatyczny

Suntech opracował także oprogramowanie pozwalające na tworzenie interaktywnych systemów wykorzystywanych przez banki, biura maklerskie czy operatorów telekomunikacyjnych do zautomatyzowanej obsługi klientów (TeleKonto Plus Voice). W opracowaniu tego systemu Suntech wykorzystał m.in. rozwiązania amerykańskiej firmy Dialogic. W styczniu br. warszawska firma została jej partnerem, co - jak mówi Piotr Saczuk - wzbudziło zainteresowanie klientów zagranicznych produktami Suntech.

Oprogramowanie dla sektora finansowego obejmuje również systemy obsługujące transakcje przez sieć telefoniczną i Internet (TeleKonto Plus, TeleInwestor). "Staramy się two-rzyć rozwiązania uniwersalne. Tworzone przez nas oprogramowanie musi stanowić całość, wszystkie elementy muszą do siebie pasować. Nie możemy sobie pozwolić na czasochłonne modyfikacje. Zatrudniamy tylko 30 osób, dlatego musimy dobrze gospodarować zasobami ludzkimi" - twierdzi Piotr Saczuk.