Tauron Dystrybucja z nowym systemem do zarządzania pracą służb technicznych

System wspiera zarządzanie komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną dla dyspozycji mocy w Tauron Dystrybucja oddział Gliwice.

Autorem rozwiązania, które bazuje na platformie komunikacyjnej Customer Interaction Center firmy Interactive Intelligence, jest firma Damovo Polska. Wdrożenie systemu odbyło się w dwóch etapach. W pierwszej fazie projektu, zakończonej w maju b.r., specjaliści z firm Damovo Polska i Interactive Intelligence przygotowali na bazie wymagań określonych przez pracowników spółki Tauron Dystrybucja aplikację Konsoli Dyspozytorskiej, obsługującą wszystkie zadania komunikacyjne związane ze stanowiskiem dyspozytora. W drugim etapie wdrożenia rozwiązanie zostało zintegrowane z systemem łączności radiowej Tetra firmy Motorola. Całość prac została zakończona w listopadzie b.r.

Jak podają wykonawcy projektu, integracja z systemem Tetra pozwoli dyspozytorom nie tylko na komunikację głosową z użytkownikami radiotelefonów, ale także na wysyłanie i odbiór krótkich wiadomości tekstowych (SDS), obsługę połączeń alarmowych, sprawdzanie dostępności radia i jego pozycji GPS czy też zdalną rekonfigurację radiotelefonu.

Wsparcie dla dyspozycji mocy

Dyspozytorzy spółki Tauron Dystrybucja odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie sieci elektroenergetycznej, a także zarządzają służbami technicznymi odpowiedzialnymi za utrzymanie. Konsola Dyspozytorska pozwala na wyszukiwanie kontaktów w książkach adresowych, definiowanie przycisków szybkiego wybierania, przeglądanie historii połączeń i odsłuch nagranych rozmów lub prezentację alarmów z różnych systemów. Aplikacja zawiera możliwość priorytetyzacji kontaktów i tworzenia trzech kolejek połączeń przychodzących: kolejki roboczej, kolejki ważnej z kontaktów o statusie VIP oraz kolejki dyspozytorskiej, umożliwiającej szybki kontakt z zespołem terenowym zarządzanym przez danego dyspozytora.

Dzięki centralizacji systemu możliwe jest efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przypadku sytuacji kryzysowych. Aplikacja pozwala dyspozytorom na błyskawiczne włączenie się do obsługi połączeń i wiadomości w każdym rejonie i wsparcie swoich kolegów w nagłych przypadkach.

Interfejsy aplikacji pozwalają na szybką obsługę większości funkcji na ekranie dotykowym. Dyspozytor może również dostosować wygląd aplikacji do swoich potrzeb na zasadzie dodawania wtyczek realizujących konkretne funkcjonalności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200