Tani sposób wdrażania aplikacji SSL/TLS

Naukowcy odkryli tańszy i szybszy sposób wdrażania aplikacji SSL/TLS, wykorzystując do tego celu ogólnodostępny, standardowy sprzęt komputerowy. Technologia SSLShading zostanie zaprezentowana pod koniec marca br. w Bostonie (USA) na konferencji USENIX Symposium on Networked Design and Implementation

SSL/TLS (Secure Socket Layer/Transport Layer Security) to protokoły szyfrujące dane, używane do ochrony w trybie online transakcji WWW. SSLShading to oprogramowanie opracowane wspólnie przez grupę amerykańskich i koreańskich informatyków, które kieruje ruch SSL do jednej z dwóch jednostek obliczeniowych (zależnie od tego, która jest w danym momencie mniej obciążona), znajdujących się w serwerze: jednostki CPU albo GPU. Szczegółowe dane techniczne opisujące algorytm zostaną zaprezentowane w dokumencie zatytułowanym "SSLShader: Cheap SSL Acceleration with Commodity Processors".

Przeprowadzony przez naukowców test wykazał, że układ CPU (4-rdzeniowy procesor Xeon X5550) zainstalowany w standardowym tanim serwerze był w stanie wykonać w ciągu sekundy 3632 transakcji SSL. W przypadku karty grafiki NVIDIA GTX 480 udało się uzyskać wyniki aż 18 482 transakcji SSL na sekundę. Jeśli wstępne informacje o technologii SSLShader potwierdzą się w praktyce, użytkownicy dostaną do ręki bardzo ciekawe narzędzie, pozwalające małym kosztem chronić skutecznie dane wymieniane między klientami i serwerami WWW.

Zobacz również:

  • 13 niebezpiecznych aplikacji na Androida trafiło do Sklepu Play
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200