Tam, gdzie są potrzeby

Podobnie - modernizujący swoje środowiska IT - sektor utilities. Nie dziwi więc, że podobne zamiary mają także główni konkurenci Oracle. Jednak - zdaniem Andrzeja Dopierały - to właśnie jego firma dysponuje najbardziej kompletną ofertą rozwiązań branżowych.

Istotna część planu rozwoju oferty to także rynek finansowy, a zwłaszcza rozwiązania dla firm ubezpieczeniowych. Instytucje finansowe muszą koncentrować teraz wysiłki na racjonalizacji i stabilizacji wydatków oraz rozbudowaniu mechanizmów związanych z zarządzaniem ryzykiem, zgodnością z przepisami i ładem korporacyjnym. "Nie spodziewam się też dużych nakładów na nowe projekty w budownictwie i przemyśle, czyli sektorach najbardziej dotkniętych kryzysem. Niemniej teraz jest czas kupowania tanio" - uważa Andrzej Dopierała. Przybywa jednak mniejszych firm korzystających z rozwiązań Oracle. W 2008 r. Oracle Polska pozyskał ok. 1000 nowych klientów z sektora MSP. To dwa razy więcej niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy.

Jeśli zaś chodzi o produkty, to największy wzrost sprzedaży - o 170% - odnotowano w odniesieniu do rozwiązań linii JD Edwards. O 30% zaś wzrosły przychody Oracle Polska ze sprzedaży licencji na systemy Business Intelligence. Stale rozwijana jest też sieć partnerów handlowych. Tylko w ubiegłym roku grono dostawców rozwiązań Oracle powiększyło się o 30 kolejnych firm. Andrzej Dopierała podkreśla, że koncern - który jest kojarzony przede wszystkim z bazą danych - posiada w ofercie rozwiązania dedykowane m.in. dla operatorów serwisów Web 2.0. Są to m.in. narzędzia do monitorowania zachowań internautów oraz optymalizacji witryn i sprzętu pod usługi internetowe. "Mierzymy wszędzie tam, gdzie są potrzeby IT" - dodaje prezes Oracle Polska. Na polski rynek wprowadzane będą też aplikacje będące owocem niedawnych przejęć, m.in. rozwiązania Virtual Iron, mValent i Relsys.

Pozycja w TOP200

2. miejsce wśród sprzedawców oprogramowania własnego

2. miejsce wśród sprzedawców systemów BI

2. miejsce wśród sprzedawców systemów CRM

2. miejsce wśród dostawców dla sektora telekomunikacji

2. miejsce wśród dostawców dla sektora służby zdrowia

3. miejsce wśród sprzedawców systemów ERP

3. miejsce wśród dostawców dla sektora finansów

3. miejsce wśród dostawców dla sektora utilities

3. miejsce wśród dostawców dla sektora mediów

3. miejsce wśród dostawców dla sektora przemysłowego

4. miejsce wśród dostawców dla sektora MSP

4. miejsce wśród firm osiągających przychód ze szkoleń

4. miejsce wśród firm osiągających przychód z wdrożeń oprogramowania


TOP 200