Tablety zaistniały

Od listopada ub.r., czyli od czasu rynkowej premiery platformy Tablet PC Microsoftu, na całym świecie sprzedano ok. 72 tys. urządzeń tej klasy – wynika z badań IDC.

Najwięcej tabletów sprzedano w Stanach Zjednoczonych, gdzie były one najwcześniej dostępne. Prym na rynku wiodą obecnie trzej producenci: HP, Acer i Fujitsu. Z wstępnych szacunków IDC wynika, że HP do końca 2002 r. dostarczył 17 tys. urządzeń tablet PC pod marką Compaqa. Oferowany przez firmę model TC1000 to urządzenie z coraz popularniejszej klasy subnotebooków z dotykowym ekranem i odłączaną klawiaturą. Niewiele mniej od HP sprzedały Acer i Fujitsu. Ten ostatni producent ma największe, już blisko dziesięcioletnie doświadczenie w produkcji tabletów. Wcześniej koncern oferował tej klasy urządzenia z systemami Win CE i Win 98. Liczącym się graczem na tym rynku będzie zapewne także Toshiba. Amerykański oddział firmy sprzedał dotychczas ok. 10,5 tys. tabletów.

Zainteresowanie komputerami przenośnymi typu tablet PC wykazują nadal głównie rynki wertykalne – służba zdrowia i inne sektory usługowe. Analitycy IDC przewidują, że znaczący wzrostu popytu na tablety ze strony klientów korporacyjnych nastąpi za 6 do 12 miesięcy.

Zobacz również:

  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200