Tabletowa rewolucja to mit dla bogatych

To prawda, iPad jest prawdopodobnie najszybciej sprzedającym się urządzeniem elektronicznym w historii. Jednak badania pokazują też, że tabletów używa tylko 0,3 proc. ludzi na świecie.

Czy szybka premiera iPada 2 w Polsce zmieni pozycję tabletów na naszym rynku?

Polecamy:

Zobacz też:

Mike Abramsky, analityk firmy RBC, przedstawił ostatnio 88-stronicowy raport o rynku tabletów. Zwolenników wizji "ery postkomputerowej", którą podczas konferencji iPada 2 lansował prezes Apple, zdziwić może fakt, że 99,7 proc. światowej populacji nie korzysta z tabletu ani smartfona.

99,7 proc. ludzi na świecie nie kupiło dotąd smartfona ani tabletu

Wykres zaprezentowany przez Silicon Alley Insider (na podstawie badań RBC Capital Markets) pokazuje, że rynek tabletów i smartfonów (394 mln osób) nadal jest niewielki w porównaniu z liczbą użytkowników płatnej telewizji (600 mln), komputerów osobistych (1,3 mld) i zwykłych telefonów komórkowych (5,1 mld).

Zobacz również:

  • Nadchodzą nowe tablety od Apple
  • Majowa konferencja Apple może być ważniejsza niż oczekujemy
  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna

Rynek tabletów rośnie, ale czy jest boom na iPady?

Autor raportu przewiduje, że do końca roku 2014 na świecie sprzedanych zostanie więcej niż 400 mln tabletów. Abramsky sądzi, że liderem na rynku systemów operacyjnych tych urządzeń będzie wtedy Google Android, z którego skorzysta 40 proc. użytkowników tabletów, a nie Apple z 34% udziałów. W dalszej kolejności RBC wymienia: Microsoft z systemem Windows Phone (13%), BlackBerry (8%) i HP WebOS (5%).

W roku 2010 r. powiększył się rynek komputerów osobistych, które wciąż wydają się niezastąpione w firmach, edukacji i codziennej pracy. Co ciekawe, bez wspomagania "peceta" trudno byłoby korzystać także z tabletów Apple. Komputer przydaje się podczas ładowania, aktualizacji i napraw iPada, i innych urządzeń firmy.

Boom na iPady jest na rękę zarówno Apple, jak i konkurencji. Swój kawałek tortu chciałyby zjeść również koncerny medialne. W ujęciu globalnym, rewolucja tabletów to jednak zbyt duże słowo. Nawet w Polsce, gdzie dużo mówi się ostatnio o iPadzie 2, tabletach Galaxy i mariażu Nokii z Microsoftem, tablety wciąż są nieznane i rzadko spotykane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200