Tablet Cisco Cius przegrywa z trendem BYOD

Wszystko wskazuje na to, że Cisco zamierza wycofać z oferty biznesowy tablet Cius oparty na Androidzie - mimo iż od premiery urządzenia nie minął jeszcze nawet rok. Z wyjaśnień przedstawicieli firmy wynika, że główną przyczyną tej decyzji będzie fakt, iż większość zamiast korzystać wymiennie z dwóch tabletów (prywatnego i biznesowego) woli używać w pracy swojego prywatnego urządzenia.

Cius jest klasycznym tabletem, wyposażonym w system operacyjny Android, 7-calowy ekran dotykowy oraz zestaw oprogramowania przydatnego w zastosowaniach biznesowych (m.in. narzędzie do komunikacji wielosobowej). Urządzenie od początku pozycjonowane było jako produkt przeznaczony dla firm - Cius z założenia nie miał konkurować z popularnym iPadem czy tabletami z Androidem. Przedstawiciele Cisco liczyli, że zainteresują się nim duże korporacje, w których sprzęt komputerowy musi spełniać szereg wymagań dotyczących bezpieczeństwa i poufności informacji.

Niestety, tak się nie stało - w większości firm korzystających z tabletów użytkownicy używają do celów zawodowych swoich prywatnych urządzeń (to zjawisko określane jest akronimem BYOD - bring your own device). W tej sytuacji Cisco zamierza zrezygnować z rozwijania linii produktów Cius - poinformował o tym w firmowym blogu OJ Winge, wiceprezes koncernu i szef działu TelePresence Technology Group, który przytoczył wyniki raportu dotyczącego wykorzystywania tabletów w firmach.

Zobacz również:

  • Nadchodzą nowe tablety od Apple
  • Cyberobrona? Mamy w planach

"W 95% badanych organizacji użytkownicy mogą korzystać w pracy ze swoich prywatnych urządzeń, zaś aż 36% firm zapewnia pełne wsparcie dla takiego sprzętu. Ten raport sygnalizuje nam ważną zmianę sposobu, w jaki pracujemy - zniknął podział na strefę prywatną i zawodową, teraz pracuje się zarówno w pracy, jak i w domu oraz w drodze. Dlatego też zdecydowaliśmy, że nie będziemy już inwestować w tablet Cisco Cius - nie pojawi się nowy model i nie zamierzamy modernizować dostępnego obecnie modelu. Ale to nie znaczy, że urządzenie definitywnie zniknie z oferty - zamierzamy oferować je w ograniczonym zakresie wybranym klientom" - napisał OJ Winge.

Nie znaczy to jednak, że Cisco nie chce wykorzystać rosnącej popularności tabletów - firma zamierza zintensyfikować prace nad ofertą oprogramowania mobilnego do komunikacji i telekonferencji (chodzi m.in. o produkty z rodziny Jabber oraz WebEx). "Chcemy wykorzystać doświadczenia zdobyte podczas rozwijania Ciusa w innych naszych produktach" - tłumaczył Winge.

Dodajmy, że szybkie rezygnowanie z rozwijania rozczarowujących - pod względem wyników sprzedaży - produktów nie jest w przypadku Cisco niczym nowym. Firma w podobny sposób "zabiła" wcześniej m.in. przenośną kamerę Flip oraz zestaw komunikacyjny TelePresence.

Tablet Cius dostępny jest obecnie dla partnerów firmy - urządzenie kosztuje ok. 750 USD, do tego można za 350 USD dokupić stację dokującą.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200