Ta firma oskarża Facebooka o przywłaszczenie sobie jej nazwy

Firma nosząca nazwę, w której znajduje się słowo Meta, pozywa do sądu znanego giganta technologicznego oskarżając go o to, że przywłaszczył sobie jej znak towarowy. Mowa oczywiście o Facebooku, który zmienił w pewnym momencie nazwę na Meta, nie przejmując się zupełnie tym, że podmiot taki już funkcjonuje na rynku.

Grafika: Meta

Firma, która złożyła pozew, zarejestrowała się swego czasu jako MetaX, ale w praktyce posługuje się cały czas znakiem towarowym Meta. MetaX została założona w 2010 roku. Używany przez nią znak towarowy został zastrzeżony kilka lat później, w 2016 roku. Następnie został oficjalnie zarejestrowany w 2020 roku. MetaX rozwija przede wszystkim takie technologie IT, jak VR i AR, czyli wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość.

Natomiast Facebook zmienił nazwę na Meta w październiku zeszłego roku ogłaszając wtedy, że będzie rozwijać świat „metawersum”. W pozwie złożonym przez firmę MetaX czytamy, że rebranding ten w połączeniu z przyjęciem terminu „metaverse” znacząco zaszkodził jej biznesowi. Założyciel firmy MetaX argumentuje, że budował tę markę mozolnie przez ostatnie lata, gdy w pewnym momencie Facebook nie przejmując się niczym przejął nazwę i teraz udaje, że nic się stało. Stało się, ponieważ loga obu firm są do siebie bardzo podobne, gdyż zawierają te same symetryczne kształty, które przypominają literę „M”.

Zobacz również:

  • 7 sposobów na podtrzymanie komunikacji i poczucia wspólnoty w zespołach zdalnych i hybrydowych
  • Przeglądarka Chrome ma nowe logo
  • Platforma Azure Purview ma nową nazwę

MetaX twierdzi, że Facebook wiedział o jej istnieniu na wiele lat przed zmianą marki na Meta. W pozwie można też przeczytać, że szefowie firmy MetaX przez osiem miesięcy korespondowali z Facebookiem mając na nadzieję na to, że dogadają się z nim w tej sprawie. MetaX chciała przekonać Facebooka, że złamie prawo decydując się na taką zmianę. Rozmowy te spełzły na niczym i firma MetaX zdecydowała się wnieść sprawę do sądu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200