TP przechodzi na Oracle

Po 4 latach przygotowań, przesuwanych terminów i emocji, jakie projekt rozpalał u dostawców i wewnątrz firmy, Telekomunikacja Polska przechodzi na nowy system finansowy - Oracle Financials. To odsłona {{a:HTTP://bywalec.computerworld.pl/news/90997.html}}wielkiego projektu Convergence{{/a}}, którego celem jest wdrożenie w TP nowych rozwiązań finansowo-księgowych, w tym wprowadzenie jednej księgi głównej. Według najnowszych ustaleń start ma nastąpić w kwietniu br.

Na pierwszy ogień idzie Region Wschodni Telekomunikacji Polskiej z siedzibą w Lublinie. Na razie nie ustalono terminu, w którym oprogramowanie Oracle Financials zacznie działać w innych regionach TP. Stare oprogramowanie finansowo-księgowe - stworzone przez Prokom Software w latach 90. - będzie stopniowo wycofywane.

Odtąd wszelkie operacje księgowe w Regionie Wschodnim będą odbywać się zdalnie... na serwerach France Telecom, właściciela TP. Gwoli przypomnienia FT wybrało kilka lat temu w międzynarodowym przetargu rozwiązania Oracle jako docelowe dla wszystkich swoich spółek. To, że system będzie fizycznie działać we Francji to nie jedyny fakt, który zwraca uwagę. Od samego początku wiele kontrowersji wzbudzał przebieg prac nad projektem Convergence w Telekomunikacji Polskiej.

W 2003 r. TP zdecydowała, że oprogramowanie Oracle Financials będzie wdrażał ComputerLand wraz z francuską firmą Schlumberger Sema. W przetargu o wartości ok. 100 mln zł konsorcjum to przebiło oferty IBM Polska i Oracle Polska. Zaraz po tym, jak Schlumberger Sema - jeszcze w 2003 r. - została przejęta przez Atos Origin projekt w całości przeniesiono do Francji. Od tej chwili gros prac rozwojowych, mających na celu przystosowanie Oracle Financials do potrzeb polskiego operatora prowadzono w Paryżu. Przynajmniej w części tłumaczy to dlaczego wdrożenie Convergence trwa tak długo.

Wybór Lublina jako miejsca, od którego rozpoczyna się uruchomienie nowego oprogramowania finansowego nie jest przypadkowy. Miasto to zostało wybrane spośród 22 innych ośrodków. Najważniejsze kryteria, którymi kierowała się firma to: dostępność kadry, niskie koszty, posiadanie odpowiedniego budynku i łatwa komunikacja z Warszawą, gdzie umieszczone zostanie Centrum Raportowania Finansowego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200