TP kupuje elektronicznie

Telekomunikacja Polska wdraża system SAP Enterprise Buyer Professional (EBP) umożliwiający dokonywanie zakupów drogą elektroniczną.

Obecnie system EBP funkcjonuje we wszystkich jednostkach TP i umożliwia dostęp internetowy do 35 tys. pozycji katalogowych produktów i usług ok. 40 tys. identyfikowanych w systemie pracowników TP. Miesięcznie jest realizowanych ponad 15 tys. transakcji. Według TP, uproszczenie procesu realizacji zamówienia i eliminacja dokumentacji papierowej spowodowały zmniejszenie kosztów przetwarzania zamówień o 70%.

System EBP jest wykorzystywany do zakupów administracyjnych, informatycznych, sieciowych (w tym inwestycyjnych) oraz przy zakupie i dostarczaniu towarów do punktów sprzedaży (Neostrada Plus, terminale PSTN i ISDN, telefony komórkowe i akcesoria, karty telefoniczne, materiały reklamowe).

Zobacz również:

  • Teams nie będzie integralną częścią Windowsa 11
  • Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu

Przez Internet prowadzone są też aukcje elektroniczne. Czas dokonywania transakcji skrócił się średnio od kilku dni w systemie "papierowym" do 2,5 godz. w październiku br., kiedy zawierano średnio 509 transakcji dziennie.

System zakupowy jest wdrażany przez należącą do TP spółkę Otwarty Rynek Elektroniczny, operatora platformy handlu elektronicznego Marketplanet. Jest to największe tego typu rozwiązanie w Europie Środkowo-Wschodniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200