System weryfikacji połączeń w Netii

Netia uzgodniła z Lucent Technologies zakup systemu do weryfikacji połączeń, External Call Screening System (ECSS).

System weryfikacji przeszedł pomyślnie testy na centrali 5ESS w laboratorium Netii i zostanie zainstalowany w sieci komercyjnej operatora. Oprogramowanie systemu ECSS zostało opracowane specjalnie dla Netii w Laboratoriach Bella Lucent Technologies w Bydgoszczy.

W ramach umowy Lucent dostarczy system External Call Screening System (ECSS), który umożliwi Netii przeprowadzanie weryfikacji połączeń telekomunikacyjnych realizowanych przez abonentów chcących skorzystać z usług międzymiastowych oferowanych przez Netię. Oprogramowanie ECSS, instalowane na centralach 5ESS i na serwerach, umożliwia sprawdzanie w zewnętrznej bazie danych, czy określony abonent – lub grupa abonentów – są uprawnieni do realizacji połączeń określonego typu.

"System ECSS pomoże nam efektywniej konkurować na rynku połączeń międzymiastowych, a ponadto świadczyć usługi dodane. Przy projekcie współpracowaliśmy z zespołem z Laboratoriów Bella, a bydgoscy inżynierowie byli w stanie opracować produkt zgodnie z określonymi przez nas wymaganiami" – powiedział Andrzej Czerczak, dyrektor Wydziału Systemów Telekomunikacyjnych w Netii.

Bydgoski oddział Lucenta od lat modernizuje oprogramowanie central 5ESS, a ponadto rozpoczął ostatnio prace nad ujednoliconą platformą telekomunikacyjną Lucent AnyPath Messaging System. Obecnie Bydgoszcz jest jednym z trzech ośrodków Lucenta na świecie opracowujących oprogramowanie do systemów komutacyjnych – pozostałe dwie lokalizacje znajdują się USA i Chinach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200