System telefonicznych usług wideo
- NetWorld OnLine,
- 29.07.2008, godz. 11:18
Kielecka firma Altar wprowadziła do swojej oferty system Altar Video IVR umożliwiający prowadzenie serwisu udostępniającego transmisję głosową i wideo dla osób posiadających telefony 3G. Rozwiązanie pozwala również na świadczenie usług mobilnych w czasie rzeczywistym poprzez kanał wideotelefonii komórkowej 3G-324M.
Altar Video IVR opiera się na standardzie 3G-324M i na łączach GSM oraz TDM. System wykorzystuje technologię firmy Dialogic i działa pod kontrolą komercyjnego Linuksa. Systemem można zarządzać z dowolnego komputera z przeglądarką internetową.
Narzędzie zapewnia możliwość tworzenia interaktywnych usług multimedialnych z wykorzystaniem intuicyjnego interfejsu użytkownika. Rozwiązanie umożliwia m.in.: przekaz zwrotnej informacji wideo o przyczynie nieodebrania połączenia telefonicznego (Wideo Color Ringback), Wideo Portal - muzyka, sport, newsy, Wideo Call Center, wideokonferencje, telewizję mobilną, przesyłanie wideowiadomości, łączących w sobie tekst, obraz i dźwięk (Wideo mail), a także uczestnictwo, za pośrednictwem telefonu komórkowego 3G, w grach wideo transmitowanych z serwera mediów.
Usługa zapewniana przez system może być świadczona w dwóch trybach: dzwoniący łączy się z numerem telefonicznym i może korzystać on-line z treści wideo, lub otrzymuje treść wideo na żądanie, po wysłaniu wiadomości SMS na odpowiedni numer.