System OmniPCX dla małych firm
- Adam Urbanek,
- 27.05.2004, godz. 22:17
Alcatel rozpoczął dostawy konwergentnego systemu telekomunikacyjnego Alcatel OmniPCX Office Compact Edition przeznaczonego dla niewielkich instytucji i oddziałów firm liczących od 6 do 12 użytkowników. System zapewnia transmisję głosu i danych w technologii IP, jak też za pośrednictwem tradycyjnego zwielokrotnienia z podziałem czasowym TDM.
Podstawową funkcją OmniPCX Office Compact Edition jest realizacja standardowych funkcji komunikacyjnych, obejmujących: przekaz poczty głosowej, obsługę telekonferencji, generowanie kilku indywidualnych powitań, funkcje asystenta osobistego (Personal Assistant), aplikacje integrujące telefonię z komputerem CTI (PIMphony) oraz wybieranie adresatów z katalogu za pomocą nazwy (dial-by-name). Oprogramowanie systemu jest przystosowane do obsługi wszystkich typów telefonów Alcatela: analogowych, cyfrowych, DECT, IP oraz PC.
Zainstalowana w systemie aplikacja Personal Assistant usprawnia komunikację podczas nieobecności odbiorcy, oferując klientom inicjującym połączenie sterowany głosem wybór jednej z następujących opcji: pozostawienie wiadomości głosowej w skrzynce, skontaktowanie z inną osobą z firmy lub dodzwonienia się do danej osoby na inny podany przez nią wcześniej numer zewnętrzny. Druga aplikacja PIMphony pełni funkcję telefonu (softphone), który umożliwia zarządzanie połączeniami z wykorzystaniem interfejsu graficznego PC wraz z możliwością prowadzenia dziennika połączeń i wyświetlania na ekranie danych kontaktowych osoby telefonującej.
Zobacz również:
System Alcatel OmniPCX Office Compact Edition, instalowany praktycznie jedynie w niewielkich firmach, pozwala uprawniać obsługę połączeń telefonicznych i zarządzanie połączeniami. W wersji komercyjnej zawiera on trzy skonfigurowane fabrycznie komponenty, w których zależnie od liczby użytkowników końcowych znajdują się odpowiednie (uzgodnione) funkcje i aplikacje.