Syntetyczny bankowiec
- Józef Muszyński,
- 04.12.2003, godz. 13:15
Spółka Wind Telecom wdrożyła system syntezy mowy (TTS - Text-To-Speech) w Banku Millennium. Systemy TTS umożliwiają syntezę głosu z wpisanego tekstu, co pozwala na prezentację dynamicznie zmieniających się informacji w systemach zapowiedzi głosowej (IVR).
System TTS jest dostępny dla 60 linii równocześnie. W obecnej konfiguracji zapewnia obsługę w języku polskim i angielskim. Wdrożenie zostało zrealizowane na systemie IVR dostarczonym wcześniej przez Wind Telecom. System został zaimplementowany w oparciu o autorskie oprogramowanie oraz motor programowy belgijskiej firmy ScanSoft.
Technologia TTS pozwala na przetworzenie tekstu na zbliżony do naturalnego głos syntetyczny. Takie rozwiązanie eliminuje konieczność wcześniejszego nagrywania informacji przez lektora i stwarza jednocześnie zupełnie nowe możliwości dla systemów głosowych. Przykładowym rozwiązaniem może być teleserwis bankowy, w którym technologia TTS wykorzystana jest do odczytania tytułu otrzymanego przelewu lub komunikatów banku kierowanych do właściciela konta.
Zobacz również: