Sygnity stawiana consulting

Sygnity rozbudowuje pakiet usług doradztwa biznesowego. Nowym dyrektorem generalnym departamentu consultingu został Radosław Bednarski.

Sygnity rozbudowuje pakiet usług doradztwa biznesowego. Nowym dyrektorem generalnym departamentu consultingu został Radosław Bednarski.

Radosław Bednarski, dyrektor generalny Departamentu Consultingu w Sygnity

Radosław Bednarski, dyrektor generalny Departamentu Consultingu w Sygnity

Ostatnie 10 lat Radosław Bednarski pracował w dziale zarządzania ryzykiem i efektywnością przedsiębiorstw firmy KPMG. Zrealizował kilkanaście projektów związanych z reorganizacją funkcji biznesowych i wdrożeniami nowoczesnych technologii informatycznych. Odpowiadał za realizację prac projektowych, rozwój produktów oraz pozyskiwanie klientów. Ma doświadczenie w pracy z klientami z branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, sektora usług finansowych, użyteczności publicznej. Przed podjęciem pracy w KPMG zdobywał doświadczenia zawodowe w firmie Saint Gobain Glass. Był odpowiedzialny za stworzenie i funkcjonowanie struktur IT w ramach grupy Saint Gobain.

Czysta ekspertyza

Departament consultingu będący jeszcze w strukturach ComputerLandu działa już od roku. Do niedawna na jego czele stał Dariusz Śliwowski. Grupa ma na swoim koncie 10 projektów doradczych, przede wszystkim dla branży finansowej (m.in. Santander, Polbank). Zespół liczy 10 osób. Zgodnie z planami w perspektywie najbliższych 2 lat planowane jest podwojenie zatrudniena. Departament consultingu chce specjalizować się w usługach doradztwa strategicznego i reorganizacji procesów biznesowych, wsparcia wdrożeń systemów informatycznych oraz usług związanych z zarządzaniem projektami.

Firma chce konkurować z innymi spółkami doradczymi przede wszystkim zakresem i poziomem usług. "Nastawiamy się na obsługę zarówno klientów wewnętrznych, a więc działów Sygnity, realizujących złożone projekty dla klientó, jak i na samodzielne poszukiwanie kontraktów" - mówi Radosław Bednarski. "Działające na rynku firmy doradcze oferują klientom przede wszystkim "czystą ekspertyzę". Część klientów szuka jednak dostawców, którzy mogliby zaoferować im kompletną usługę - od strategii i analizy, po implementację systemu. W tym upatrujemy naszych szans na rynku" - dodaje.

Marka, czyli trudne wyzwanie

Przed Consulting trudne wyzwanie. Rynek usług doradczych rozwija się dość powoli. Według siłą rzeczy wycinkowych danych opublikowanych w naszym raporcie Computerworld TOP 200 dziesięć największych dostawców usług konsultingowych zarobiło w ub.r. zaledwie 776 mln zł, trzykrotnie mniej niż wynoszą przychody największego dostawcy oszacowane przez nas na 2,25 mld zł. W dodatku w przypadku większości tej sumy to kwoty oszacowane przez "negację", tj. wszystko to co zarobiły firmy IT i co nie mieściło się w głównych kategoriach. To pokazuje, że najwięksi dostawcy traktują ten element swojej oferty iście "po macoszemu".

Zainteresowanie usługami doradczymi wynika przede wszystkim z dwóch powodów. Firmy szukają potwierdzenia dla już podjętych działań, albo szukają dostępu do wiedzy, która pozwoliłaby uporządkować i zreorganizować prowadzone działania.

W obu przypadkach zwracają się przede wszystkim do firm o uznanej renomie. Pierwsi wychodzą przy tym z założenia, że "nikt jeszcze nie wyrzucił nikogo z pracy za zatrudnienie renomowanych konsultantów". Drudzy wierzą w wartość najlepszych praktyk i globalnych baz wiedzy. Jak na razie Sygnity Consulting nie posiada żadnego z tych walorów. A zbudowanie kompetencji w którymś z tych zakresów zajmie lata.

Osobną kwestią pozostaje popyt na usługi doradcze świadczone przez firmy IT. Zdaniem niektórych ekspertów nawet największa firma informatyczna nie jest w stanie świadczyć usług doradztwa biznesowego. Bazuje przede wszystkim na wiedzy zdobytej podczas analiz przedwdrożeniowych i samego procesu wdrożenia. Na wszystkie problemy biznesowe firma IT patrzy przez pryzmat systemów informatycznych, a jest to perspektywa wycinkowa, bo nieobejmująca wielu wyzwań związanych chociażby ze strategią czy kreowaniem produktów i nieco skrzywiona. A to nie satysfakcjonuje sporej części klientów.