Sygnity: Zamiary Asseco dowodzą skuteczności obranej strategii rynkowej

$"W opinii Zarządu Sygnity ogłoszenie wezwania przez spółkę Asseco pokazuje, że pozycja rynkowa Sygnity wzrasta, a obrana półtora roku temu strategia rozwoju firmy była właściwa"$ - czytamy w oświadczeniu władz firmy Sygnity. Przedstawiciele firmy potwierdzają również, że warunki wezwania Asseco nie były w żaden sposób uzgadniane.

"Zdaniem zarządu zainteresowanie ze strony potencjalnego inwestora strategicznego wynika m.in. z silnej pozycji spółki na rynku, w tym w szczególności w sektorach bankowym, publicznym i utilities a także z faktu, iż Grupa Sygnity aktywnie wchodzi na nowe rynki" - czytamy w opublikowanym komunikacie odnoszącym się do zamiarów firmy Asseco Poland. W dniu dzisiejszym (22 lutego) kierownictwo spółki publicznie wezwało do zapisów na 100% akcji Sygnity. Przejęcie ma umocnić pozycję Asseco jako dostawcy rozwiązań dla bankowości, administracji publicznej, energetyki i sektora przemysłowego Łączna wartość transakcji to ok. 250 mln złotych.

Powołując się na akcjonariuszy Sygnity przedstawiciele zarządu spółki podkreślają, że zaoferowana w wezwaniu cena za jedną akcję jest zbyt niska. "Zaproponowana cena nie odpowiada obecnej wartości Spółki oraz nie uwzględnia jej planów związanych z rozwojem" - czytamy w komunikacie zarządu Sygnity. Oferowana przez Asseco Poland premia wynosi ok. 2,5 proc. ceny akcji Sygnity według kursu na dzień poprzedzający wezwanie. Wedle zapowiedzi szczegółowe stanowisko zostanie opublikowane - zgodnie z przepisami - przed zapowiadanym na 12 marca rozpoczęciem zapisów. Znajdzie się tam najpewniej oficjalnie stanowisko firmy dotyczące wysokości proponowanej ceny.

Według przedstawicieli Sygnity na zainteresowanie ze strony Asseco wpłynęły również dobre wyniki finansowe spółki oraz ambitne plany rozwoju. Po pięciu latach strat zeszły rok firma Sygnity zamknęła zyskiem na poziomie 8,2 mln zł. Roczne spółki przychody sięgnęły 566 mln zł. Wstępne plany zakładają m.in. rozwój aplikacji mobilnych, rozwiązań oferowanych w modelu cloud computing, a także zacieśnienie współpracy z firmą Microsoft. Planowany jest też rozwój oferty dla rynku ubezpieczeń oraz rozszerzenie działalności na rynki wschodnie. Nie bez znaczenia dla pozycji rynkowej Sygnity mają być również rozwiązania wprowadzone w ostatnich miesiącach. W styczniu br. do oferty Sygnity dołączyła nowa, oferowana pod marką Quatra, linia oprogramowania biznesowego dla sektora MSP. Od października 2011 roku Sygnity jest dystrybutorem rozwiązań Huawei w 16 krajach europejskich.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200