Super centrala IP PBX

Siemens AG wprowadza do swojej oferty wysoko wydajną, bardzo dużą centralę telefoniczną IP PBX, która może obsługiwać nawet do 100 tysięcy telefonów IP.

Centrala HiPath 8000 IP PBX jest przeznaczona dla dużych firm, które chcą konsolidować aplikacje VoIP ze swoimi centrami danych. HiPath 8000 jest oparta na oprogramowaniu HiQ 8000 (oprogramowanie API typu softswitch, czyli takie, które sprzęga publiczne linie telefoniczne z aplikacjami VoIP). Oprogramowanie nawiązuje łączność z telefonami IP przy użyciu protokołu SIP (Session Initiation Protocol).

Cała aplikacja jest uruchamiana na dwuprocesorowym intelowskim (układy Xeon) serwerze e-Series (IBM), który pracuje pod systemem operacyjnym Linux.

Siemens dodał do protokołu SIP rozszerzenia, dzięki którym centrala HiPath 8000 wspiera jej firmowe rozwiązania stosowane w tego typu produktach. Centrala obsługuje telefony IP (oparte na protokole SIP) produkowane przez Cisco, Pingtel i Polycom, i może współpracować ze wszystkimi standardowymi aplikacjami SIP typu softphone.

Centrala HiPath 8000 znajdzie zastosowanie w bardzo dużych firmach, które chcą przechodzić na technologię VoIP, wprowadzając taką aplikację do swojego systemu informatycznego. Siemens ujawnił, że rozwiązanie jest obecnie testowane przez IBM. Firma chce przejść na system VoIP i zintegrować 900 swoich central telefonicznych, podłączając je do 11 centrów danych pracujących na całym świecie, w których pracować będą centrale HiPath 8000.

HiPath 8000 ma pojawić się na rynku w trzecim kwartale br. i będzie kosztować ok. 200 tys. USD (sprzęt i oprogramowanie). Za jedno stanowisko (telefon IP i licencja) trzeba będzie zapłacić ok. 300 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200