Subskrypcja – docelowy model cenowy firmy Sun

Przedstawiciele firmy Sun informują, że firma zamierza doprowadzić do tego, aby większość jej produktów i usług była oferowana zgodnie z modelem sprzedaży opartym na subskrypcji.

Chcąc ustabilizować swoje przychody, Sun chce doprowadzić do tego, aby dwie trzecie przychodów uzyskiwać ze sprzedaży produktów i usług oferowanych zgodnie z modelem cenowym opartym na subskrybowaniu (obecnie jest to jedna trzecia). Scott McNealy, stojący na czele firmy Sun, powiedział, że Sun zamierza wdrożyć ten model w odniesieniu do tak dużej liczby produktów i usług, jak to jest tylko możliwe. Modelem tym objęty będzie zarówno sprzęt (przede wszystkim serwery i pamięci masowe), jak i oprogramowanie oraz usługi.

Sun oferuje już niektóre swoje produkty, stosując model subskrybowania. Dotyczy to pakietu Java Enterprise System, gdy firma płaci za każdego zatrudnionego pracownika 100 USD na rok. Następnym produktem, który będzie objęty tym modelem, ma być oprogramowanie N1 Grid Containers, które pozwala konfigurować wiele partycji na jednym serwerze Solaris. Sun rozpatruje tu dwa warianty: pobierać określoną opłatę za używanie serwera lub za tzw. pojemnik zawierający określone programy i narzędzia.

Zobacz również:

  • System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source
  • Teams nie będzie integralną częścią Windowsa 11

Aby zwiększyć przychody, Sun zamierza sprzedawać więcej serwerów, nie zaniedbując pamięci masowych i towarzyszącego im oprogramowania oraz usług. Sun będzie też oferować atrakcyjne pakiety zawierające ekstra sprzęt lub oprogramowanie, które będzie dołączane bezpłatnie. Przykładem takiej strategii w USA jest oferta kierowana do zarejestrowanych klientów firmy Sun: jeśli klient podpisze trzyletnią subskrypcję na używanie narzędzi Java (1499 USD za rok), dostaje ekstra serwer Opteron. Sun twierdzi, że Microsoft i Dell nie mogą wyjść z podobną inicjatywą, ponieważ oferują wyłącznie albo oprogramowanie, albo sprzęt.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200