Stworzą utwór muzyczny metodą crowdsourcingu

Firma Ericsson we współpracy z didżejem i producentem muzycznym Aviciim stworzy pierwszy na świecie przebój metodą crowdsourcingu. Zostaną do tego wykorzystane nagrania, które od 9 stycznia mogą przysyłać fani. Firma chce pokazać, w jaki sposób społeczeństwo sieciowe sprzyja innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym.

Projekt "Avicii x You" rozpocznie się na całym świecie 9 stycznia, gdy Avicii poprosi fanów i producentów z całego świata o przysyłanie plików muzycznych przez Internet. Didżej jako producent wykonawczy będzie odpowiedzialny za odpowiednie wykorzystanie otrzymanych treści, tj. linii basowych, efektów akustycznych, melodii, rytmów i partii wokalnych. W rezultacie powstanie pierwszy na świecie przebój stworzony metodą crowdsourcingu. Jego premiera odbędzie się 26 lutego.

"Realizując projekt »Avicii x You«, chcemy po raz kolejny zapoczątkować w naszej branży nowe trendy i jako jedni z pierwszych wykorzystać możliwości oferowane dziś przez technologie społecznościowe. Mamy nadzieję, że w rezultacie Avicii zyska jeszcze większą popularność jako znakomity producent, a elektroniczna muzyka dance - nowych fanow. Udowodnimy, iż w tworzeniu przebojów mogą uczestniczyć nie tylko profesjonaliści. To projekt, który daje dużo radości. Inspiruje i angażuje społeczność internetową na całym świecie" - mówi Ash, menedżer i partner Aviciiego.

Zobacz również:

  • Ericsson dostarczy komponenty radiowe dla sieci LTE450 w polskiej energetyce

Arun Bhikshesvaran, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson podkreśla, że według przewidywań do roku 2018 ruch danych w sieciach komórkowych wzrośnie około 12-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym, głownie dzięki usługom rozrywkowym. "Ponadto, jak wynika z naszej publikacji »10 głównych trendów konsumenckich 2013«, rozrywka, współpraca i kreatywność społecznościowa mieszkańców wielkich miast oraz usługi w chmurze są najważniejszymi elementami rozwijającego się społeczeństwa sieciowego. Będziemy realizować proces kreatywny wspólnie z didżejem Avicii, menedżerem Ashem z firmy At Night Management oraz firmą Universal Music Sweden, co jest dla nas dużą atrakcją. Dzięki temu projektowi pokażemy również klientom, jak mogą przekształcać swoje przedsiębiorstwa" - podsumowuje Bhikshesvaran.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200