Strategia rozwoju rozwiązań chmurowych SAP Polska w 2014 roku? Wzrost o 70%

Podczas konferencji prasowej dotyczącej strategii SAP w chmurze, prezes zarządu SAP Polska, Kinga Piecuch obiecała, że w 2014 roku chmurowy biznes SAP wzrośnie aż o 70% w stosunku do roku ubiegłego.

Pascal Strand, dyrektor działu Cloud/LOB SAP CEE oświadczył, że na świecie jest już 72 tysiące klientów usług chmurowych firmy, a korzysta z nich ponad 30 milionów użytkowników. Daje to SAP więcej niż 1 mld euro rocznie. W efekcie SAP rośnie 6 razy szybciej niż konkurencja, co doskonale wpasowuje się w koncepcję zmiany wizerunku marki z najpopularniejszego dostawcy rozwiązań ERP w The Cloud Company.

SAP Polska zdradził plany związane ze sprzedażą usług chmurowych w kraju. Prezes zarządu SAP Polska, Kinga Piecuch oświadczyła, że 2014 rok polski oddział firmy zamknie aż 70% wzrostem (w stosunku do roku ubiegłego) chmurowego biznesu.

Zobacz również:

  • Chmura 2022. Strategia, wyzwania i bariery – badanie redakcyjne Computerworld

Głównym polem rozwoju dla produktów SAPa ma być tzw. rynek win-back, czyli zagospodarowany już przez konkurencję oraz jej usługi. Chodzi głównie o zastępowanie starszych rozwiązań IT i nowocześniejszych typu on-premise.

Odpowiadając na pytanie, Piecuch stwierdziła, że żadna duża firma na dojrzałym rynku nie urośnie jeśli nie zaadresuje swojej oferty właśnie na rynek win-back.

Tajemnicą sukcesu SAP ma być także zaangażowanie się w miękkie rozwiązania takie jak SuccessFactors.

SAP chce także rozpocząć szerszą współpracę z sektorem publicznym. Efektów tego ruchu nie należy się jednak spodziewać jeszcze w tym roku. Bardziej realistyczny jest horyzont dwuletni.

Piecuch stwierdziła, że dużą zaletą SAPa na rynku europejskim jest też troska o bezpieczeństwo danych, które firma ma w swoim DNA, ponieważ jest spółką wyrosłą na restrykcyjnym rynku europejskim.

Dodała też polski rynek nie należy do najłatwiejszych. Klient jest bowiem bardzo świadomy swoich potrzeb i bogactwa oferty. To też jednak SAP może przekuć w sukces, ponieważ dysponuje bardzo szeroką gamą produktów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200