Strata Yahoo!

Portal odnotował szóstą z kolei kwartalną stratę. Obroty firmy jednak rosną, a coraz mniejszy udział mają w nich przychody z reklamy.

Portal odnotował szóstą z kolei kwartalną stratę. Przychody firmy jednak rosną, a coraz mniejszy udział mają w nich dochody z reklamy.

Strata netto Yahoo w pierwszym kwartale br. wyniosła 53,7 mln USD (w Q1'01 - 11,5 mln USD), pomimo wzrostu przychodów ze 180 mln USD w 2001 roku do 192,7 mln USD w bieżącym kwartale. Wcześniejsze prognozy zakładały jednak uzyskanie 175 mln USD, co prawda nie uwzględniając przychodów z HotJobs. Yahoo! odnotowało zysk operacyjny w wysokości 10,5 mln USD (2 centy na akcję) - rok wcześniej w tym samym okresie firma uzyskała wynik operacyjny na poziomie 11,5 mln USD.

Zobacz również:

Przychody działu reklamy Yahoo! spadły w stosunku do wyników sprzed roku o 15%. W ostatnim kwartale, zgodnie ze strategią wprowadzoną przez Terry'ego Semela, przychody z reklam stanowiły jednak już tylko 63%, podczas gdy rok wcześniej - 90%. Wzrosły przychody za usługi płatnego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, wprowadzonego we współpracy z Overture oraz z opłat za usługi oferowane dotąd przez portal bezpłatnie. Obecnie portal dysponuje bazą 500 tys. płacących za usługi klientów. Przychody z płatnych usług przyniosły Yahoo 55 mln USD, podczas gdy prowizja od transakcji i e-commerce - 17 mln USD. Także przejęcie przez Yahoo! HotJobs, zakończone w pierwszym kwartale br. okazało się sukcesem.

W drugim kwartale Yahoo! planuje uzyskać 205 do 225 mln USD przychodów, a na koniec roku od 870 do 910 mln USD. Wcześniejsze prognozy analityków zakładały odpowiednio 193 mln USD i 797 mln USD - nie uwzględniały jednak przychodów z HotJobs, które ma przenieść od 20 do 25 mln USD w II kwartale.