Stranger Things nie uratowało Netflixa - milion subskrypcji mniej

Netflix pomimo premiery kolejnego sezonu Stranger Things stracił ponad milion subskrybentów. Według streamingowego giganta to mniej, niż zakładano.

Netflix ostatnio boryka się z problemami z utrzymaniem swoich subskrybentów. Firma w ciągu trzech ostatnich miesięcy straciła milion płatnych subskrybentów. W przeważającej większości mowa o subskrypcjach ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. W oficjalnych informacjach przekazano, że spadek jest mniejszy niż zapowiadano. Gigant streamingowy informuje, że kolejny sezon Stranger Things przyczynił się do poprawy zakładanych wskaźników wzrostu serwisu.

Netflix ma powody do zmartwień
Źródło: Venti Views / Unsplash

Netflix ma powody do zmartwień

Źródło: Venti Views / Unsplash

Odpowiadając na pytanie, co napędzało lepsze od oczekiwanych wyniki, dyrektor generalny firmy streamingowej - Reed Hastings powiedział: "Gdyby była jedna rzecz, moglibyśmy powiedzieć, że Stranger Things".

Zobacz również:

  • Koniec z dzieleniem się hasłami na Netflix
  • Office 365 vs Office 2021 - On-Premise czy chmura - co wybrać?
  • Google świętuje sukces usługi Shorts - własnej konkurencji TikToka

W pierwszym kwartale 2022 roku Netflix zanotował największy w swojej historii spadek liczby płatnych subskrybentów.

Firma w drugim kwartale 2022 roku straciła 1,3 miliona płatnych subskrybentów na swoim rodzimym i zarazem największym rynku. W Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie jest aktualnie 73,28 miliona płatnych subskrypcji. W Europie z Netflixa zrezygnowało 800 tysięcy posiadaczy kont. Co ciekawe subskrypcje ze starego kontynentu są mniej dochodowe - przynoszą średnio 11,17 USD w porównaniu do 15,95 USD ze subskrypcji z Ameryki Północnej.

Netflix pochwalił się również wzrostem o 1,1 miliona płatnych subskrybentów w regionie Azji i Pacyfiku. Firma posiada tam aktywnych prawie 35 milionów subskrybcji. Urósł również rynek Ameryki Łacińskiej. Zanotowano na nim 800 tysięcy nowych płatnych subskrybentów.

Aktualnie Netflix przygotowuje się do wdrożenia subskrypcji z reklamami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200