Stranger Things nie uratowało Netflixa - milion subskrypcji mniej
-
- 21.07.2022, godz. 09:24
Netflix pomimo premiery kolejnego sezonu Stranger Things stracił ponad milion subskrybentów. Według streamingowego giganta to mniej, niż zakładano.
Netflix ostatnio boryka się z problemami z utrzymaniem swoich subskrybentów. Firma w ciągu trzech ostatnich miesięcy straciła milion płatnych subskrybentów. W przeważającej większości mowa o subskrypcjach ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. W oficjalnych informacjach przekazano, że spadek jest mniejszy niż zapowiadano. Gigant streamingowy informuje, że kolejny sezon Stranger Things przyczynił się do poprawy zakładanych wskaźników wzrostu serwisu.
![Netflix ma powody do zmartwień
Źródło: Venti Views / Unsplash Netflix ma powody do zmartwień
Źródło: Venti Views / Unsplash](/g1/news/thumbnails/4/0/408522_venti_views_lI7dlA5VBp8_unsplash_jpg_95_adaptiveresize_830x544.webp)
Netflix ma powody do zmartwień
Źródło: Venti Views / Unsplash
Odpowiadając na pytanie, co napędzało lepsze od oczekiwanych wyniki, dyrektor generalny firmy streamingowej - Reed Hastings powiedział: "Gdyby była jedna rzecz, moglibyśmy powiedzieć, że Stranger Things".
Zobacz również:
- CEO Spotify potwierdza nową subskrypcję Deluxe i wyższy bitrate
- Spotify całkowicie porzuca wsparcie dla Car Thing
W pierwszym kwartale 2022 roku Netflix zanotował największy w swojej historii spadek liczby płatnych subskrybentów.
Firma w drugim kwartale 2022 roku straciła 1,3 miliona płatnych subskrybentów na swoim rodzimym i zarazem największym rynku. W Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie jest aktualnie 73,28 miliona płatnych subskrypcji. W Europie z Netflixa zrezygnowało 800 tysięcy posiadaczy kont. Co ciekawe subskrypcje ze starego kontynentu są mniej dochodowe - przynoszą średnio 11,17 USD w porównaniu do 15,95 USD ze subskrypcji z Ameryki Północnej.
Netflix pochwalił się również wzrostem o 1,1 miliona płatnych subskrybentów w regionie Azji i Pacyfiku. Firma posiada tam aktywnych prawie 35 milionów subskrybcji. Urósł również rynek Ameryki Łacińskiej. Zanotowano na nim 800 tysięcy nowych płatnych subskrybentów.
Aktualnie Netflix przygotowuje się do wdrożenia subskrypcji z reklamami.