Stawiamy na serwis

Z Siegfriedem KOHLHEPPEM, prezesem firmy International Computer Service, rozmawia Krzysztof MATEY:

Z Siegfriedem KOHLHEPPEM, prezesem firmy International Computer Service, rozmawia Krzysztof MATEY:

- International Computer Service nie jest jeszcze firmą znaną na polskim rynku. Proszę więc o krótkie jej przedstawienie.

- International Computer Ser-vice, w skrócie ICS, jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm, NCR Osteuropa GmbH z siedzibą w Augsburgu w Niemczech i polskich: PKO BP i ORBIS SA

Wszyscy trzej partnerzy uzupełniają się w sposób doskonały. Podczas gdy NCR dysponuje najnowszą technologią komputerową, PKO i ORBIS mają duże doświadczenie w spełnianiu wymagań serwisowych polskich klientów.

ICS jest firmą młodą, rozpoczęliśmy działalność na początku kwietnia tego roku. Pomimo to ICS nie jest tak zupełnie nie znany. Znają nas już dobrze w bankach i hotelach, ponieważ komputeryzacją tych dziedzin NCR zajmował się od ponad trzydziestu lat.

- Czy Wasze związki z NCR są silne? Czy być może łączy Was tylko znak graficzny firmy - trzy białe litery na tle czerwonych kwadratów?

- Podstawą naszej działalności są instalacje NCR. Z uwagi na to jesteśmy związani z PKO i ORBIS-em. Stamtąd pochodzą również prawie wszyscy nasi pracownicy. Chcę jednak zaznaczyć, że jesteśmy teśmy firmą w pełni samodzielną. Wybór znaku graficznego był świadomy, podkreślić w ten sposób nasz związek z NCR.

- Jakie cele przyświecały powołaniu ICS-u?

-Przede wszystkim perfekcyjna obsługa serwisowa klientów w dziedzinie hardware'u i softwareu w Polsce. Wspomniałem już, że systemy NCR pracują w Polsce w bankach i hotelach. Nie muszę chyba tłumaczyć, jak ważne są w tych dziedzinach sprawność i niezawodność działania. Co prawda sprzęt i oprogramowanie NCR są bardzo wysokiej jakości, lecz macie w Polsce takie przysłowie -trzeba dmuchać na zimne. Poza tym NCR ma zamiar rozszerzyć swoją obecność w Polsce. Dzisiaj by być wiarygodnym partnerem trzeba zapewniać sprawny serwis. Jest to podstawowy wymóg stawiany przez każdego klienta. Naszym zadaniem jest stworzyć nowoczesny, 24-godzinny serwis obejmujący całą Polskę.

- Czy ICS będzie się zajmował tylko serwisem?

- Nie. Będziemy również prowadzić szkolenia. Stworzymy w Polsce centrum szkoleniowe przygotowujące polskich specjalistów. Być może w przyszłości będą tu też szkoleni fachowcy z krajów Europy Wschodniej. Dodatkowo chcemy się też zająć przygotowywaniem programów. Dzięki ICS firma NCR będzie mogła oferować nie tylko standardowe oprogramowanie, ale również specjalistyczne polskie aplikacje.

- Będziecie w ICS tworzyć grupę sof-tware'ową?

Siegfried Kohlhepp

-Tak, będziemy ją tworzyć. Mamy już wyszkolony serwis sprzętowy. Teraz zajmiemy się budową grupy softwa-re'owej. Będziemy musieli przyjąć do pracy nowych ludzi. Na razie zatrudniamy ok.30 osób. Myślę, że do końca roku będzie ich prawie 60.

- Sprawny serwis 24-godzinny, pokrywający całą Polskę, nie jest stworzyć łatwo.

- Z pewnością. Budując serwis będziemy wykorzystywać już istniejącą bazę. Nasz partner ORBIS ma sieć hoteli na terenie całego kraju. Tam będzie tworzyć punkty serwisowe. Praktycznie w każdym hotelu zatrud nieni są przeszkoleni technicy. To jest nasza podstawa rozwoju serwisu.

- Z tego co Pan mówi, wynika wniosek, że nastawiacie się na klienta.

- Klient jest dla nas najważniejszy. Mówiłem już, że ICS jest firmą samodzielną. Jako taka musi na siebie zarobić, przynosić zysk. Najważniejsze jest to, by polscy klienci byli jak najlepiej obsłużeni i zadowoleni z poziomu usług.

- Jaka jest wizja przyszłości ICS w Polsce?

- Przyszłość ICS jest zależna od obecności systemów NCR w Polsce. Jeśli NCR będzie zdobywał więcej klientów i rozszerzał bazę swoich instalacji musiał się rozrastać. Rodzina komputerów NCR 3000 odniosła duży sukces rynkowy, dobrze sprzedają się bankomaty. Wszystko to wskazuje, że ICS będzie się rozwijał.

- Dziękuję za rozmowę..

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200