Stawiamy na serwis
- Krzysztof Matey,
- 01.08.1991
Z Siegfriedem KOHLHEPPEM, prezesem firmy International Computer Service, rozmawia Krzysztof MATEY:
Z Siegfriedem KOHLHEPPEM, prezesem firmy International Computer Service, rozmawia Krzysztof MATEY:
- International Computer Service nie jest jeszcze firmą znaną na polskim rynku. Proszę więc o krótkie jej przedstawienie.
- International Computer Ser-vice, w skrócie ICS, jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm, NCR Osteuropa GmbH z siedzibą w Augsburgu w Niemczech i polskich: PKO BP i ORBIS SA
Wszyscy trzej partnerzy uzupełniają się w sposób doskonały. Podczas gdy NCR dysponuje najnowszą technologią komputerową, PKO i ORBIS mają duże doświadczenie w spełnianiu wymagań serwisowych polskich klientów.
ICS jest firmą młodą, rozpoczęliśmy działalność na początku kwietnia tego roku. Pomimo to ICS nie jest tak zupełnie nie znany. Znają nas już dobrze w bankach i hotelach, ponieważ komputeryzacją tych dziedzin NCR zajmował się od ponad trzydziestu lat.
- Czy Wasze związki z NCR są silne? Czy być może łączy Was tylko znak graficzny firmy - trzy białe litery na tle czerwonych kwadratów?
- Podstawą naszej działalności są instalacje NCR. Z uwagi na to jesteśmy związani z PKO i ORBIS-em. Stamtąd pochodzą również prawie wszyscy nasi pracownicy. Chcę jednak zaznaczyć, że jesteśmy teśmy firmą w pełni samodzielną. Wybór znaku graficznego był świadomy, podkreślić w ten sposób nasz związek z NCR.
- Jakie cele przyświecały powołaniu ICS-u?
-Przede wszystkim perfekcyjna obsługa serwisowa klientów w dziedzinie hardware'u i softwareu w Polsce. Wspomniałem już, że systemy NCR pracują w Polsce w bankach i hotelach. Nie muszę chyba tłumaczyć, jak ważne są w tych dziedzinach sprawność i niezawodność działania. Co prawda sprzęt i oprogramowanie NCR są bardzo wysokiej jakości, lecz macie w Polsce takie przysłowie -trzeba dmuchać na zimne. Poza tym NCR ma zamiar rozszerzyć swoją obecność w Polsce. Dzisiaj by być wiarygodnym partnerem trzeba zapewniać sprawny serwis. Jest to podstawowy wymóg stawiany przez każdego klienta. Naszym zadaniem jest stworzyć nowoczesny, 24-godzinny serwis obejmujący całą Polskę.
- Czy ICS będzie się zajmował tylko serwisem?
- Nie. Będziemy również prowadzić szkolenia. Stworzymy w Polsce centrum szkoleniowe przygotowujące polskich specjalistów. Być może w przyszłości będą tu też szkoleni fachowcy z krajów Europy Wschodniej. Dodatkowo chcemy się też zająć przygotowywaniem programów. Dzięki ICS firma NCR będzie mogła oferować nie tylko standardowe oprogramowanie, ale również specjalistyczne polskie aplikacje.
- Będziecie w ICS tworzyć grupę sof-tware'ową?
Siegfried Kohlhepp
-Tak, będziemy ją tworzyć. Mamy już wyszkolony serwis sprzętowy. Teraz zajmiemy się budową grupy softwa-re'owej. Będziemy musieli przyjąć do pracy nowych ludzi. Na razie zatrudniamy ok.30 osób. Myślę, że do końca roku będzie ich prawie 60.
- Sprawny serwis 24-godzinny, pokrywający całą Polskę, nie jest stworzyć łatwo.
- Z pewnością. Budując serwis będziemy wykorzystywać już istniejącą bazę. Nasz partner ORBIS ma sieć hoteli na terenie całego kraju. Tam będzie tworzyć punkty serwisowe. Praktycznie w każdym hotelu zatrud nieni są przeszkoleni technicy. To jest nasza podstawa rozwoju serwisu.
- Z tego co Pan mówi, wynika wniosek, że nastawiacie się na klienta.
- Klient jest dla nas najważniejszy. Mówiłem już, że ICS jest firmą samodzielną. Jako taka musi na siebie zarobić, przynosić zysk. Najważniejsze jest to, by polscy klienci byli jak najlepiej obsłużeni i zadowoleni z poziomu usług.
- Jaka jest wizja przyszłości ICS w Polsce?
- Przyszłość ICS jest zależna od obecności systemów NCR w Polsce. Jeśli NCR będzie zdobywał więcej klientów i rozszerzał bazę swoich instalacji musiał się rozrastać. Rodzina komputerów NCR 3000 odniosła duży sukces rynkowy, dobrze sprzedają się bankomaty. Wszystko to wskazuje, że ICS będzie się rozwijał.
- Dziękuję za rozmowę..