Stack Overflow zastąpi 28% swoich pracowników generatywną sztuczną inteligencją

Zmniejszenie liczby pracowników jest bezpośrednio związane z rozprzestrzenianiem się generatywnych asystentów kodowania opartych na sztucznej inteligencji od firm takich jak Microsoft, AWS, Google i IBM, jak wykazało badanie przeprowadzone przez Cornell University.

Stack Overflow, portal z pytaniami i odpowiedziami dla programistów, zwalnia prawie jedną trzecią swoich pracowników, aby zastąpić ich generatywnymi asystentami kodowania opartymi na sztucznej inteligencji, takimi jak Microsoft Copilot, Amazon CodeWhisperer i Google Bard.

„W tym roku podjęliśmy wiele kroków, aby wydawać mniej. Zmiany były wprowadzane z myślą o zminimalizowaniu wpływu na życie Stackersów. Niestety, zmiany te nie były wystarczające i podjęliśmy niezwykle trudną decyzję o zmniejszeniu zatrudnienia w firmie o około 28%”, napisał w poście na blogu dyrektor generalny firmy Prashanth Chandrasekar. Działania redukcyjne, które wpłynęły na zespoły zajmujące się wejściem na rynek i wsparciem, były wynikiem strategii firmy polegającej na skupieniu się na swoich produktach i dążeniu do rentowności, zwłaszcza w czasach, gdy warunki makroekonomiczne są niepewne, powiedział Chandrasekar. Stack Overflow zrestrukturyzował również pozostałą siłę roboczą, aby zwiększyć ofertę Overflow AI, która wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do odpowiadania na pytania programistów.

Zobacz również:

  • Duże zwolnienia w Apple - ponad 600 osób opuszcza pokład
  • Cisco finalizuje przejęcie Splunk

Podczas gdy Chandrasekar obwiniał warunki makroekonomiczne za zwolnienia, redukcja zatrudnienia może być bezpośrednio związana z rozprzestrzenianiem się asystentów generatywnej sztucznej inteligencji, jak wykazało badanie przeprowadzone przez Cornell University. Badanie, w którym zbadano, w jaki sposób wydanie ChatGPT zmieniło generowane przez ludzi otwarte dane w sieci, analizując aktywność na Stack Overflow wykazało, że ChatGPT wypiera zduplikowane lub niskiej jakości treści.

„Wyniki te sugerują, że coraz więcej użytkowników przyjmuje duże modele językowe, aby odpowiadać na pytania i są one lepszymi substytutami Stack Overflow dla języków, dla których mają więcej danych szkoleniowych”, napisali autorzy badania. Chociaż autorzy zwrócili uwagę na lepszą wydajność generatywnych asystentów kodowania opartych na sztucznej inteligencji, wskazali również, że powszechne przyjęcie takich narzędzi może spowodować odejście od publicznej wymiany w sieci, co ograniczy otwarte dane, z których programiści i modele będą mogli się uczyć w przyszłości.

To już druga runda zwolnień w Stack Overflow w tym roku, ponieważ firma stara się osiągnąć swoje cele w zakresie rentowności. W maju firma zwolniła 58 pracowników. Pracownicy, których to dotyczyło, obejmowali stanowiska takie jak projektanci UX, specjaliści ds. zasobów ludzkich, projektanci produktów i starsi programiści, jak pokazały posty LinkedIn od pracowników, których to dotyczyło.

Zwolnienia w kilku firmach technologicznych, w tym Amazon, Meta, Google i Microsoft, spowodowały, że specjaliści na różnych stanowiskach stracili pracę od zeszłego roku. Według danych zebranych przez Layoffs.fyi, internetowy tracker śledzący utratę miejsc pracy w sektorze technologicznym, 1061 firm technologicznych zwolniło w tym roku około 243 141 pracowników, w porównaniu do 164 769 pracowników zwolnionych w ubiegłym roku.

Źródło: Infoworld

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200