Sprawność procesów i komunikacji

Grupa Pfleiderer Grajewo SA stanęła przed wyzwaniem związanym z modernizacją najważniejszych procesów biznesowych. Wdrożono także nowoczesną komunikację i rozwiązanie do zarządzania cyklem życia klienta. To wniosło nową jakość w działanie przedsiębiorstwa.

Computerworld Lider Informatyki 2014

Wydanie Computerworld poświęcone prezentacji wyników konkursu Lider Informatyki 2014 można bezpłatnie pobrać w formacie PDF: Computerworld Lider Informatyki 2014.

W miarę rozwoju firmy prowadzi się coraz więcej projektów, które wymagają spotkań. Dział IT firmy Pfleiderer specjalizującej się w produkcji materiałów na bazie drewna stosowanych w meblarstwie, przemyśle wnętrzarskim i budownictwie postanowił usprawnić komunikację – pracownicy potrzebują wideokonferencji.

System wideokonferencji wykorzystuje oprogramowanie Lync 2013 w połączeniu z rozwiązaniami wideo firm Polycom i Tandberg. Obsługuje udostępnianie prezentacji, a także komentowanie i nanoszenie zmian, prowadzenie wewnętrznych szkoleń, wykorzystanie urządzeń mobilnych. Zapewnia wszystkie aspekty bezpieczeństwa, co było dla firmy równie ważne jak nowe funkcjonalności.

Zobacz również:

  • Tegoroczne nagrody im. Marka Cara przyznane
  • Czy polskie firmy gotowe są na czwartą rewolucję przemysłową?
  • Procesy od początku do końca

    Dla firmy takiej jak Pfleiderer kluczowym procesem jest planowanie popytu, produkcji i dystrybucji. Strona biznesowa postawiła nacisk na integrację procesów, sprawność organizacyjną oraz właściwie dobrane rozwiązania IT.

    Artur Jeziorski, CIO Pfleiderer Grajewo SA

    W IT również zauważyliśmy problem z komunikacją, gdy prowadziliśmy projekty w naszych lokalizacjach i przy współpracy z firmami zewnętrznymi. Stwierdziliśmy, że musimy mieć platformę komunikacji, która usprawni działanie firmy. Po uruchomieniu nowego, zintegrowanego rozwiązania pozbyliśmy się wąskich gardeł, jakimi były stale wykorzystywane sale konferencyjne. Dzisiaj realny zasób nie jest ograniczeniem, wykorzystując ‘wirtualne’ pokoje spotkań i różne urządzenia (system wideo, laptop, tablet) mamy nieograniczone możliwości prowadzenia spotkań.

    Dziś pracujemy efektywnie. Możemy udostępnić prezentację, współdzielić pulpit i rozmawiać przez chat. Gdy ktoś uczestniczy w spotkaniu, od razu widać ten fakt w jego kalendarzu. Powszechnie korzystamy z tabletów. Widzimy prawdziwą ekspansję spotkań wideo i otwartość na wiedzę. Będziemy ten system dalej rozwijać.

    Artur Jeziorski wyjaśnia: „Jeszcze do niedawna nie patrzyliśmy na całość procesów. Wcześniej mierzyliśmy poszczególne elementy, ale nie mieliśmy przeglądu całego łańcucha. W roku 2011 został utworzony obszar SCM. Zarządzanie systemem powierzono doświadczonemu menedżerowi, który wdrożył nowy sposób zarządzania łańcuchem dostaw. Patrząc na oczekiwania klientów, nasze produkty i zdolności wytwórcze, opracowaliśmy nowy model biznesowy – kryteria pracy z zamówieniem, czasem dostawy, rotacją wyrobów na magazynie, działaniami on-time. Remodelując procesy logistyczne, wspólnie uruchomiliśmy wiele rozwiązań w systemie SAP ERP i SAP APO dbających o integralność danych i ergonomię pracy. Dzisiaj mamy pełny wgląd w efektywność procesu od momentu zaplanowania sprzedaży, poprzez realizację produkcji i magazynowania aż do wysyłki do klienta”.

    Remodelowanie procesów uwzględniało oczekiwania klientów, możliwości logistyki i parku maszynowego oraz spedycji wyrobów gotowych. Jednym z działań była modernizacja magazynu i wprowadzenie zarządzania wyrobami gotowymi. Wdrożono dotykowe terminale na wózkach widłowych, skanery kodów, łączność bezprzewodową. Zastosowano kody 2D w standardzie Datamatrix. Migracja z modelu wyspowego do pełnego zarządzania sprawiła, że czas realizacji kompletnych zamówień jest krótszy, a wiarygodność potwierdzanych terminów jest teraz dużo większa niż przed zmianami.

    Artur Jeziorski mówi: „Dzisiaj proces SCM jest zarządzany w taki sposób, by jak najlepiej alokować zamówienia i wykorzystać nasze możliwości produkcji i składowania. W porównaniu z rokiem 2011 zredukowaliśmy poziom zalegających wyrobów gotowych o ponad 65%, poprawiliśmy wskaźniki rotacji, opracowaliśmy odbudowywanie zapasów szybko rotujących, co zredukowało poziom zamrożonego kapitału i poprawiło serwis dla klientów”.

    Jak udostępnić pliki?

    Pracownicy sygnalizowali potrzebę przesyłania dużych plików w sposób bezpieczny. Także na tę potrzebę dział IT postanowił odpowiedzieć sprawnie i szybko.

    Artur Jeziorski wspomina: „W ankiecie dotyczącej sprawności IT i potrzeb biznesu, nasi pracownicy wskazali, że oczekują od nas rozwiązań dla lepszej wymiany plików między organizacją a firmą zewnętrzną oraz ‘trzymanie’ swoich danych zawsze ze sobą. Wraz z pojawieniem się urządzeń mobilnych i zmianą charakteru pracy, dotychczasowe rozwiązanie oparte na FTP przestało wystarczać, z drugiej strony widzieliśmy świadomość ryzyka związanego z udostępnianiem plików poprzez chmury publiczne. Zdecydowaliśmy się na prywatną chmurę i profesjonalne rozwiązanie dla biznesu – jest nim Citrix ShareFile ”.


    TOP 200