Sprawne wsparcie działalności

... i rozszerzone

Wraz z upływem czasu i w miarę rozwoju skali działalności firmy Canpol, pojawiła się konieczność rozbudowy oprogramowania. Zmieniła się też sytuacja rynkowa firmy Softlab. W 2007 roku lubelska spółka została włączona do Asseco Business Solutions. Niedługo później w firmie Canpol rozpoczęto przygotowania do kolejnej zmiany w środowisku informatycznym. Proces migracji do najnowszej wersji systemu SL Softlab ERP rozpoczęto w pierwszej połowie zeszłego roku. "Zaczęło się, oczywiście, od analizy i określenia naszych potrzeb. Wiedzieliśmy, jednak, że będzie to system Softlab. Nie chcieliśmy zmieniać firmy i przechodzić przez całkiem nowe wdrożenie" - mówi Ewa Telechon. Modernizacja systemu miała pozwolić na rozszerzenie jego zasięgu funkcjonalnego na dodatkowe aspekty działalności warszawskiej spółki. Usprawnienia względem starszej wersji mają dotyczyć m.in. lepszego planowania i harmonogramowania produkcji, obsługi remontów i serwisu.

Plan zakłada również uruchomienie platformy B2B oraz systemu wsparcia dla przedstawicieli handlowych opartego na platformie Anica System. Rozwiązanie ma zapewnić pracownikom terenowym ciągły dostęp do pełnej gamy informacji, m.in. na temat dostępności produktów, rozliczeń z klientami oraz aktualnych promocji w określonym rejonie. "Zbierane przez przedstawicieli zamówienia trafiają bezpośrednio do naszych centrów dystrybucji oraz informacyjnie do naszego systemu. Pozwala nam to kontrolować stopień realizacji zamówień i w razie zmniejszonej realizacji na bieżąco rozwiązywać powstałe problemy" - podkreśla Ewa Telechon. Swój wkład w uzyskanie pełnego obrazu stanów magazynowych ma również moduł B2B. Umożliwia on swobodną analizę danych raportowanych przez poszczególne centra dystrybucji. Uruchomiony przez konsultantów firmy Asseco Business Solutions system ERP obsługuje dziś niemal wszystkie procesy biznesowe spółki. Korzysta z niego ponad setka osób.

Na tym nie koniec

Dodatkowe korzyści biznesowe dla firmy Canpol mają wynikać również z możliwości wykorzystania urządzeń mobilnych w zakresie obsługi magazynów wysokiego składowania. Projekt wdrożenia terminali przenośnych nie został jeszcze zakończony, jednak pierwsze zalety ich wykorzystania są już widoczne. "Zastosowane przez firmę Asseco BS rozwiązanie do komunikacji oraz organizacji pracy w magazynie dla pracowników zbierających towar już na tym etapie wdrożenia pozwoliły nam na zwiększenie wydajności pracowników o jedną trzecią. Do tej pory pracownicy magazynu zbierali towar pod zamówienia posługując się wydrukiem listy pozycji towarowych do zebrania. Obecnie pracują z terminalami radiowymi" - twierdzi Ewa Telechon. Jej zdaniem, do zakończenia prac pozostało jeszcze wdrożenie funkcji związanych z przyjęciami towarów. Docelowo system ma pozwolić na wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów w magazynach firmy Canpol. Planowane jest też uruchomienie inwentaryzacji ciągłej. Wdrożenie nowych modułów ma potrwać do września br.


TOP 200