Speedometer 3 - nowe narzędzie do testów przeglądarek

Mozilla, Google oraz Apple łączą siły w celu stworzenia uniwersalnego narzędzia do testowania wydajności przeglądarek internetowych.

Twórcy najpopularniejszych przeglądarek sieciowych na świecie łączą siły i w sojuszu rozpoczynają prace nad nowym narzędziem do testowania wydajności przeglądarek sieciowych.

Google, Apple i Mozilla tworzą nowe narzędzie do testowania przeglądarek sieciowych 
Źródło: Emile Perron / Unsplash

Google, Apple i Mozilla tworzą nowe narzędzie do testowania przeglądarek sieciowych

Źródło: Emile Perron / Unsplash

Programiści odpowiedzialni za programy takie jak Apple Safari, Google Chrome oraz Mozilla Firefox poinformowali o rozpoczęciu nowego sojuszu. Firmy połączyły swoje siły w celu stworzenia nowego testu porównującego wydajność poszczególnych przeglądarek sieciowych - Speedometer 3.

Zobacz również:

  • ChromeOS otrzyma lepszą integrację z pakietem Microsoft 365
  • Mapy Apple z błędem umożliwiającym gromadzenie lokalizacji
  • Interfejs przeglądarki Firefox zyskał nową funkcję

Rezultatem tych działań będzie stworzenie uniwersalnego narzędzia testującego, które pozwoli na przedstawianie wiarygodnych wyników testów silników renderujących strony. Speedometer 3 posłuży między innymi do mierzenia wydajności freamworków napisanych w różnych językach programowania.

Według przedstawicieli wszystkich trzech firm zawiązanie współpracy powinno przyczynić się do poprawy wydajności przeglądarek sieciowych.

Na GitHubie udostępniono już pierwsze pliki projektu, ale jest jeszcze zdevcdywaonie za wcześnie, aby testować Speedometer 3. Firmy informują, że Speedometer 3 pozostaje w wersji niestabilnej i jest w fazie aktywnego rozwodu.

W chwili obecnej najnowszą stabilną wersją aplikacji Speedometer do powszechnego użytku pozostaje wersji 2.1, która została stworzona w większości przez zespół inżynierów zajmujących się rozwojem technologii WebKit.

Mozilla, Apple oraz Google nie informują, kiedy ukończą prace nad Speedometer 3.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200