Sony Ericsson liczy na więcej

Producent telefonów komórkowych planuje w przyszłym roku zdobyć od 7 do 10 proc. udziału w rynku. Tym samym Sony Ericsson chce znaleźć się w pierwszej piątce dostawców aparatów komórkowych. W poprzednim kwartale szwedzko-japońskie joint-venture miało udziały na poziomie 5,4 proc.

Ilość sprzedanych telefonów tej marki w III kw. 2003 wzrosła o 42 proc. Sony Ericsson wprowadził na rynek 7,1 mln sztuk telefonów komórkowych (rok wcześniej 5 mln), a od początku roku już 18,8 mln sztuk. Firma poprawiła znacznie wyniki finansowe. W III kw. zysk SE wyniósł 62 mln euro, wobec straty w wysokości 93 mln euro rok wcześniej. W rankingu producentów firma znalazła się na szóstej pozycji, tuż za LG Electronics.

Według analiz IDC rynek telefonów komórkowych w III kw. 2003 roku powiększył się o 21,2 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Łączna ilość sprzedanych aparatów sięgnęła 130,1 mln sztuk. Pierwsza czwórka największych producentów to Nokia, Motorola, Samsung Electronics oraz Siemens.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200