Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny

Amerykańska firma oferująca chmurę danych w lutym 2021 roku uruchomiła w Warszawie swój drugi europejski ośrodek inżynieryjny. Od tego czasu zwiększyła zatrudnienie do ponad 350 specjalistów. Firma zapewnia, że w ciągu najbliższych lat będzie kontynuować wzrost.

Grafika: Grzegorz Kapusta

Polscy inżynierowie Snowflake odegrali kluczową rolę w ulepszaniu platformy Snowflake dla klientów globalnych, odpowiadając za opracowanie m.in. Document AI, rozwiązania, które pomaga przedsiębiorstwom korzystać z dużych modeli językowych w celu łatwego wyodrębniania treści z danych nieustrukturyzowanych, natywnej integracji do migracji danych z ServiceNow, czy wsparcia dla repozytoriów git.

W odpowiedzi na wzrost liczby pracowników, w 2022 r. Snowflake przeniósł się do nowszego, większego obiektu na warszawskiej Woli. W 2023 r. udostępniono w ramach tej lokalizacji kolejne piętro. Na czele polskiego oddziału firmy stoi obecnie Grzegorz Kapusta. „Dotychczasowe tempo wzrostu i nasze osiągnięcia przeszły moje oczekiwania – mówi Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake. I dodaje: „ Snowflake przyciąga dziś do siebie utalentowanych programistów, którzy mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie i rozwój platformy Snowflake. Rozwijamy się zarówno organicznie przy wsparciu rozbudowanego zespołu rekrutacyjnego, jak i poprzez akwizycje lokalnych firm programistycznych”.

Zobacz również:

  • Rzecznik Mety skazany przez rosyjski sąd na sześć lat więzienia
  • Inteligentna chmura danych
  • Polska na dalekiej pozycji w rankingu cyberbezpieczeństwa

Swoją przygodę na polskim rynku firma Snowflake rozpoczęła w 2021 roku od przejęcia studia deweloperskiego Polidea. W kolejnych latach przedsiębiorstwo dokonało akwizycji kolejnych lokalnych innowatorów, takich jak Pragmatists, Applica, czy – w ubiegłym roku – TouK. Rozwój Snowflake w Polsce wspierają inwestycje w chmurę obliczeniową prowadzone przez różnorodne organizacje z wielu branż, takich jak przemysł produkcyjny, retail, finanse czy branża reklamowa. Proces ten przyspieszył w trakcie pandemii, a dziś napędzany jest przez boom na AI. Aby jednak organizacje mogły w pełni wykorzystać sztuczną inteligencję, muszą najpierw wdrożyć skuteczną strategię dotyczącą danych, która jest oparta na platformach danych w chmurze.

Źródło: dfusion

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200