Śląska uczelnia wdroży chatbota wykorzystującego SI

Politechnika Śląska w Gliwicach podpisała umowę ze spółką Emplocity i będzie stosować jej rozwiązanie wykorzystujące technologię SI (sztuczna inteligencja) do komunikowania się ze studentami i pracownikami uczelni. Chodzi o konwersacyjny automat Chatbot Q&A, który zapewni użytkownikom - w tym osobom niedowidzącym - natychmiastowy i całodobowy dostęp do wielu istotnych informacji i zagadnień związanych z uczelnią.

Spółka Emplocity specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, wspierającyh prowadzenie biznesu, które są oparte na sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze.

Rozwiązanie Emplocity łączy funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który wchodzi w interakcję i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem oraz funkcjonalności platformy do automatyzacji procesów i wymiany wiedzy, która wykonuje określone działania w trybie 24/7, bez angażowania lub z minimalnym zaangażowaniem ludzkiego operatora.

Zobacz również:

  • GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania

Wykorzystujemy naszą autorską technologię oraz wiele lat doświadczeń, aby stworzyć przydatne narzędzie konwersacyjne, przyjazne i użyteczne dla każdego użytkownika" – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO Emplocity S.A. i jeden z założycieli firmy. I dodaje, „Z naszym chatbotem można rozmawiać i zadawać pytania w języku naturalnym, sformułowane praktycznie w dowolny sposób, również głosowo, w języku polskim i angielskim. Odpowiedzi udzielane przez system będą jednoznaczne i natychmiastowe. Co więcej narzędzie bazuje na samouczących się algorytmach i rozwija się poprzez konwersacje oraz pytania studentów i pracowników. Chatbot będzie funkcjonować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu”.

Jesteśmy czołowym technicznym i technologicznym ośrodkiem naukowym w Polsce. Dlatego systematycznie wprowadzamy innowacyjne usprawnienia w wielu dziedzinach życia naszej uczelni. Chatbot Emplocity będzie miał za zadanie udrożnić komunikację i usprawnić proces przekazywania informacji naszym szanownym studentom i pracownikom" – mówi dr inż. Karolina Wielicka–Gańczarczyk, zastępca kierownika Projektu “Politechnika Śląska - Nowoczesnym Europejskim Uniwersytetem Technicznym".

Źródło: innervalue.pl

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200