Skype szuka pieniędzy

Firma Skype chce w większym stopniu zachęcić do korzystania ze swoich usług, argumentując, że poza obniżeniem kosztów telekomunikacyjnych będą one mogły także zwiększyć produktywność pracowników korzystających z komunikatora internetowego tej firmy.

Firma Skype chce w większym stopniu zachęcić do korzystania ze swoich usług, argumentując, że poza obniżeniem kosztów telekomunikacyjnych będą one mogły także zwiększyć produktywność pracowników korzystających z komunikatora internetowego tej firmy.

Skype szuka pieniędzy
Zgodnie z danymi przedstawicieli Skype, na 171 mln użytkowników systemu tej firmy ok. 30% (51 mln) to użytkownicy biznesowi. Od 2005 r. utrzymuje się podobny ich udział w ogólnej liczbie klientów Skype, mimo że liczba użytkowników jego usług wzrosła prawie czterokrotnie. Klienci biznesowi - głównie małe i średnie firmy - są o tyle bardziej atrakcyjni, że średni przychód z tego typu użytkowników jest dwu-, trzykrotnie wyższy niż z osoby prywatnej.

Tymczasem zgodnie z badaniami firmy Audytel, polskie firmy MSP wciąż podchodzą do telefonii IP ostrożnie. Z rozwiązań takich korzysta na razie jedynie 23,1% ankietowanych. Jeśli już jednak korzystają, jest to właśnie Skype (12% wszystkich firm). Zbliżony jest udział bramek obsługiwanych przez zewnętrznych usługodawców, operatorskich usług/taryf IP oraz własnej sieci telefonii IP (między 3,8% a 5,2%). Badane firmy z sektora MSP podchodzą ostrożnie do "konsumenckich" wariantów VoIP takich jak Skype, nie mając przekonania co do ich bezpieczeństwa. Natomiast profesjonalne rozwiązania telefonii IP/VoIP uważają jeszcze za dość drogie lub wymagające specjalistycznej wiedzy.

Skype szuka pieniędzy
Odpowiadając na zarzut bezpieczeństwa przedstawiciele Skype zwracają uwagę, że w wersji swojego serwisu dla klientów biznesowych udostępniają administratorom narzędzie Configuration Panel do kontroli zachowania użytkowników Skype'a w firmie, np. zabraniając im przesyłania plików do osób z zewnątrz. Dodatkowo otrzymują oni dostęp do rozwiązania Business Control Panel, za pośrednictwem którego można przyznawać kredyty poszczególnym użytkownikom niezbędne np. do korzystania ze SkypeOut, dzięki któremu mogą oni dokonywać połączeń telefonicznych. Większość użytkowników biznesowych korzysta - w celu obniżenia kosztów połączeń - właśnie z tej usługi.

Skype szuka pieniędzy
SkypeOut jest wykorzystywany przede wszystkim do połączeń międzynarodowych. Skype zapowiada jednak wprowadzenie rozwiązań, które mają sprawić, że oferta tej firmy będzie atrakcyjna także w przypadku połączeń krajowych i na telefony komórkowe.

Wśród dodatkowych, biznesowych funkcjonalności znajdują się: wideorozmowy, telekonferencje, grupowe chaty, możliwość pozostawiania wiadomości głosowych i wideo, przekierowanie rozmowy czy integracja z Microsoft Outlook.

Coraz więcej firm, m.in. Philips, tworzy także dedykowane dla Skype aparaty telefoniczne, najnowsze modele nie wymagają nawet posiadania komputera. Natomiast możliwość prowadzenia rozmów za pośrednictwem komunikatora internetowego oraz zawarta w nim opcja informowania o dostępności rozmówcy mają - zdaniem przedstawicieli Skype - zwiększać produktywność pracowników. Z kolei narzędzie Unythe pozwala im współdzielić z innymi osobami widok pulpitu swojego komputera.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200