Skype szuka pieniędzy
- (aja),
- 27.02.2007
Firma Skype chce w większym stopniu zachęcić do korzystania ze swoich usług, argumentując, że poza obniżeniem kosztów telekomunikacyjnych będą one mogły także zwiększyć produktywność pracowników korzystających z komunikatora internetowego tej firmy.
Firma Skype chce w większym stopniu zachęcić do korzystania ze swoich usług, argumentując, że poza obniżeniem kosztów telekomunikacyjnych będą one mogły także zwiększyć produktywność pracowników korzystających z komunikatora internetowego tej firmy.
Tymczasem zgodnie z badaniami firmy Audytel, polskie firmy MSP wciąż podchodzą do telefonii IP ostrożnie. Z rozwiązań takich korzysta na razie jedynie 23,1% ankietowanych. Jeśli już jednak korzystają, jest to właśnie Skype (12% wszystkich firm). Zbliżony jest udział bramek obsługiwanych przez zewnętrznych usługodawców, operatorskich usług/taryf IP oraz własnej sieci telefonii IP (między 3,8% a 5,2%). Badane firmy z sektora MSP podchodzą ostrożnie do "konsumenckich" wariantów VoIP takich jak Skype, nie mając przekonania co do ich bezpieczeństwa. Natomiast profesjonalne rozwiązania telefonii IP/VoIP uważają jeszcze za dość drogie lub wymagające specjalistycznej wiedzy.
Wśród dodatkowych, biznesowych funkcjonalności znajdują się: wideorozmowy, telekonferencje, grupowe chaty, możliwość pozostawiania wiadomości głosowych i wideo, przekierowanie rozmowy czy integracja z Microsoft Outlook.
Coraz więcej firm, m.in. Philips, tworzy także dedykowane dla Skype aparaty telefoniczne, najnowsze modele nie wymagają nawet posiadania komputera. Natomiast możliwość prowadzenia rozmów za pośrednictwem komunikatora internetowego oraz zawarta w nim opcja informowania o dostępności rozmówcy mają - zdaniem przedstawicieli Skype - zwiększać produktywność pracowników. Z kolei narzędzie Unythe pozwala im współdzielić z innymi osobami widok pulpitu swojego komputera.