Skonsolidowana wiedza

Zapewnia również, że oprogramowanie funkcjonuje tylko w oparciu o dane, pochodzące z wewnętrznych systemów informatycznych. "W bazie pojawiają się tylko klienci zarejestrowani w poszczególnych systemach. Dzięki deduplikacji wiemy, ilu tak naprawdę ich mamy. Wcześniej konsolidowanie danych o kliencie było zbyt koszto- i czasochłonne" - mówi Przemysław Pietrzyk. Po skonsolidowaniu, rozproszone strzępki informacji nabrały również znacznej wagi dla biznesowej strategii TU Generali.

… i biznes

Plany rozwoju Systemu Centralnej Bazy Klientów zakładają m.in. gromadzenie informacji na temat historii kontaktów z klientem i posiadanych przez niego produktów. Dodatkowe dane mają posłużyć, przede wszystkim, do analizy potencjału poszczególnych posiadaczy polis oraz całych gospodarstw domowych. "Wykonaliśmy pierwszy krok, którego celem było opracowanie procesu czyszczenia i konsolidowania danych. W tej chwili, pod kątem biznesowego wykorzystania informacji, jesteśmy w fazie pilotażowej" - przyznaje Przemysław Pietrzyk. Planowana jest również optymalizacja systemu sprzedaży, wykorzystywanego przez agentów współpracujących z Generali. Obecnie system jeszcze nie posiada funkcji wykraczających poza mechanizmy związane z integracją i czyszczeniem danych. "Stworzyliśmy jądro, na postawie którego będziemy budować nowe funkcjonalności, ułatwiające zarządzanie relacjami z klientami, prowadzenie szczegółowych analiz i formowanie nowej oferty dopasowanej do oczekiwań rynku" - twierdzi CIO TU Generali. Według niego, przyszłe zastosowania systemu w powiązaniu z systemami analitycznymi będą bardzo szerokie.

Dobry czas na zmiany

Według Przemysława Pietrzyka, obecna sytuacja gospodarcza wymusza realizację projektów informatycznych, ukierunkowanych na optymalizację procesów biznesowych. "W aktualnej sytuacji rynkowej zwracamy szczególną uwagę na optymalizację kosztów, skupiając się na projektach, które dają szybki zwrot z inwestycji i zwiększają efektywność wewnętrzną przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom, jest to dobry moment na inwestycje - zmniejszony popyt na zakup usług informatycznych stawia zamawiających w silniejszej pozycji negocjacyjnej" - wskazuje Przemysław Pietrzyk. W TU Generali rozpoczynają się również analizy związane z uruchomieniem hurtowni danych, nad którą prace mają rozpocząć się na początku przyszłego roku. Toczy się także projekt budowy i wdrożenia zintegrowanego systemu likwidacji szkód. A wszystko to w celu automatyzacji procesów biznesowych.


TOP 200