Skonsolidować zasoby

Wydajność pracy aplikacji

Niektóre aplikacje związane np. z raportowaniem, wymagają bardzo szybkiego połączenia do serwera bazodanowego. Niektóre stacje robocze posiadają już gigabitowy interfejs sieciowy, ale nie każda infrastruktura zapewni stacji maksymalną wydajność. Przeniesienie wymagającej aplikacji do centrum danych sprawi, że może ona działać szybciej, gdyż serwer aplikacyjny będzie połączony z zasobami pamięci masowych za pomocą szybkich łącz, takich jak FibreChannel, InfiniBand czy 10Gb Ethernet. Tak szerokiego pasma transferu danych nie da się tanio uzyskać przy tradycyjnym modelu przetwarzania danych.

Ponadto w centrum danych można zapewnić dla takiej aplikacji znacznie większą moc obliczeniową - technologie wirtualizacji umożliwiają podział obciążenia między wiele aplikacji biznesowych, zależnie od potrzeb w danej chwili. Takiej elastyczności dostępu do mocy obliczeniowej nie da się osiągnąć w tradycyjnym modelu przetwarzania danych. Przy tym wymagania na moc obliczeniową samych terminali są bardzo niskie, przy typowych rozwiązaniach wystarczy nawet starszy komputer z procesorem rzędu kilkuset MHz albo prosty terminal. Dodatkową zaletą jest łatwa migracja do szybszych rozwiązań lub nowego systemu operacyjnego, niewymagająca modernizacji sprzętu, na którym pracują użytkownicy. Czas życia stacji roboczej w środowisku centralnego przetwarzania danych wydłuża się dwukrotnie.

Bezpieczeństwo

Ponieważ bezpieczeństwo pracy środowiska IT jest jednym z priorytetów, coraz częściej firmy zastanawiają się nad wdrożeniem dwuskładnikowego uwierzytelnienia dostępu do komputerów. Narzędziem, które może do tego służyć, jest najczęściej token wyświetlający jednorazowy kod, głównie ze względu na jego uniwersalność. Odczyt generowany przez taki token należy przepisać do okna logowania do systemu.

Wdrożenie autoryzacji za pomocą tokenów na stacjach roboczych w średniej i dużej firmie trwa dość długo, gdyż administratorzy muszą każdą z tych stacji skonfigurować, instalując agenta uwierzytelnienia. Ponadto wszelkie zadania aktualizacji dotyczą jego instalacji na wielu stacjach roboczych. W środowisku centralizowanym jest to o wiele prostsze, gdyż agenta instaluje się tylko na serwerze aplikacyjnym. Dzięki środowisku testowemu, można zminimalizować ryzyko wdrożenia nowej wersji i zredukować ilość możliwych konfliktów programowych.

Wsparcie techniczne

Centralizowane przetwarzanie danych w środowisku terminalowym stanowi nową jakość wsparcia technicznego. Administrator może podejrzeć sesję danego użytkownika, połączyć się z nią, a także przesłać wiadomość. Niektóre z rozwiązań integrują także telefonię VoIP ze środowiskiem terminalowym, dając działowi wsparcia technicznego sprawne narzędzia komunikacji. W odróżnieniu od narzędzi pomocy zdalnej, nie są wymagane kłopotliwe zaproszenia, nie trzeba instalować żadnego oprogramowania na stacji roboczej, nie występuje w ogóle bezpośrednie połączenie pomiędzy komputerami lub terminalami administratora, całość operacji odbywa się na serwerze, do którego łączą się obaj użytkownicy.


TOP 200