Siebel szuka szansy w SMB

Siebel, zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, zanotował w II kw. niższe o 10 proc. przychody w wysokości 301,1 mln USD. Sprzedaż nowych licencji sięgnęła najniższego od kilku lat poziomu 94,8 mln USD. Zysk netto spółki obniżył się o 16 proc. do 8,2 mln USD.

Tom Siebel zrezygnował z funkcji dyrektora wykonawczego Siebel Systems na początku maja 2004 r.

- Jesteśmy rozczarowani wynikami - powiedział szef Siebel Systems, Mike Lawrie, który zapowiedział obcięcie kosztów i restrukturyzacje, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na inwestycje m.in. w dział OnDemand/SMB. Siebel chce osiągnąć pierwszeństwo w segmencie oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw z rozwiązaniami CRM onDemand. Firma nie podała jednak jakiej wysokości przychody uzyskuje z tej części swojej oferty. Wiadomo, że korzysta z niej ok. 1,4 tys. klientów.

Bezpośredni konkurent w tym segmecie Siebel Systems - Salesforce.com podał, że jego baza użytkoników liczy 10,7 tys. spółek.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Mike Lawrie liczy na rozwój w sektorze bankowości detalicznej, wzmacniając swoją ofertę zakupem, specjalizującej się w tej dziedzinie, spółki Eontec za 70 mln USD. Jego zdaniem słabe wyniki Siebela mają związek z duża konkurencją, a nie z malejącem zainteresowaniem rozwiązaniami spółki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200