Serwisy społecznościowe przejmują rolę e-maila

Jeśli złapałeś się na tym, że zamiast e-maili, wysyłasz współpracownikom wiadomości na Facebooku - nie jesteś sam. Raport firmy Gartner pokazuje, że łatwiej jest nam napisać wiadomość w serwisie niż wejść na pocztę i wysłać e-mail.

Zgodnie z najnowszym badaniem, 20% użytkowników biznesowych już w 2014 r. korzystać będzie z serwisów społecznościowych jako głównego kanału komunikacyjnego.

Gartner przewiduje, że już wkrótce popularne konta pocztowe AOL, Hotmail i Yahoo zostaną w pełni zsynchronizowane z sieciami społecznosciowymi. W e-mailu nowej generacji, każdy będzie miał dostęp do kontaktów i kalendarza z ulubionej platformy web 2.0.

Zobacz również:

  • Duże załączniki w poczcie e-mail - na co zwrócić uwagę?
  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Co więcej, Gartner sądzi, że pełne połączenie z serwisami społecznościowymi czeka też smartfony i telefony komórkowe. Według raportu, już w 2012 r. komunikator internetowy oraz funkcje popularnych serwisów, dostępne będą niemal w każdym urządzeniu mobilnym.

Dzisiejszej nocy, Facebook ogłosi własną pocztę elektroniczną, która może być przykładem nowoczesnego e-maila w pełni połączonego z serwisem. Niektórzy przewidują, że dostawcy poczty elektronicznej w krótkim czasie porozumieją się z właścicielami znanych portali, tworząc kolejne platformy tego typu.

Technologia mknie w stronę centralizacji. Gartner podaje, że do końca roku, konta e-mail w chmurze obliczeniowej mieć będzie nawet 10% korporacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200