Sega zbuduje sieć dla konsoli Dreamcast

Sega Enterprises, japoński producent gier elektronicznych, zamierza stworzyć sieć umożliwiającą grę w trybie on-line oraz przeprowadzanie wideokonferencji za pomocą konsoli Dreamcast. Sieć obejmie swoim zasięgiem Stany Zjednoczone, Europę i Japonię.

Sega Enterprises, japoński producent gier elektronicznych, zamierza stworzyć sieć umożliwiającą grę w trybie on-line oraz przeprowadzanie wideokonferencji za pomocą konsoli Dreamcast. Sieć obejmie swoim zasięgiem Stany Zjednoczone, Europę i Japonię.

Sieć działająca na bazie Internetu ma umożliwiać użytkownikom konsoli Dreamcast grupową zabawę np. w wyścigi samochodowe. Dzięki dodatkowemu zestawowi, zawierającemu kamerę i mikrofon, będzie możliwe zestawianie połączeń wideokonferencyjnych.

Inwestycja pochłonie ok. 82 mln USD. We wrześniu firma ma rozpocząć instalację ok. 200 serwerów w Stanach Zjednoczonych i 50 w Europie. Do końca roku sieć ma także zostać uruchomiona w Japonii. Technologia firmy Mpath Interactive ma umożliwić korzystanie z sieci do 200 tys. osób jednocześnie. Sega szacuje, że z jej internetowego serwisu będzie korzystało 20-30% użytkowników konsoli Dreamcast.

Konsole Dreamcast, sprzedawane od listopada ub. r. w Japonii, na amerykańskim rynku pojawią się dopiero we wrześniu br. Firma zamierza sprzedać ok. 4 mln konsol do końca bieżącego roku finansowego, czyli do 31 marca 2000. Urządzenie działające pod kontrolą Windows CE jest wyposażone m.in. w modem 33,6 Kb/s, a jego ośrodkiem jest 128-bitowy procesor RISC. Największą konkurencję dla Dreamcasta będą stanowić PlayStation II oraz nowa konsola Nintendo.

Wcześniej europejski oddział firmy Sega poinformował, że wraz z British Tellecommunications zaoferuje użytkownikom konsoli Dreamcast darmowy dostęp do Internetu. Płaciliby oni tylko za połączenia lokalne. Usługa ma wystartować we wrześniu br. w Wlk. Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii i zostać rozszerzona na inne europejskie kraje w późniejszym terminie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200