Secpoint Protector P600

Secpoint Protector P600

Ocena Protector P600

Protector nie potrafi obsługiwać uwierzytelnienia SMTP, a wysyłanie poczty przez użytkowników spoza firmy, bez zastosowania jakiegoś dodatkowego rozwiązania (np. VPN), nie będzie możliwe.

Podsumowanie

Niestety ani menu, ani instrukcji (dostępnej w pdf) nie można zaliczyć do przyjaznych. Dodatkowo, pojawiające się w zbyt wielu miejscach "krzaki", tudzież nieobsługiwane błędy i dziury w menu pokazujące się na polach kombi czy znikające menu po wybraniu niektórych opcji budzą obawy, że przesłane do testów urządzenie nie jest produktem dostatecznie dopracowanym. Pozostaje mieć nadzieję, że producent zatrudni jak najszybciej testerów i usunie liczne błędy w menu.

Filtrowanie poczty przychodzącej oceniamy bardzo dobrze, choć - jak zaznaczyliśmy - korzystanie z niej będzie trudne w firmach, w których router, firewall i serwer poczty to jedna maszyna. Trudne też będzie wysyłanie poczty przez użytkowników spoza firmy. Dobrze oceniamy kwarantannę poczty oraz możliwość wysyłania raportów użytkownikom o spamie. Skanowanie poczty w obu kierunkach może uchronić przed trafieniem na czarne listy, jeśli w naszej sieci znajdzie się rozsyłający spam "zombie". W zależności od liczby użytkowników urządzenie kosztuje od 1200 euro (10 użytkowników) do 2400 euro (50 licencji). W cenie otrzymujemy miesięczne wsparcie techniczne i roczną aktualizację baz.


TOP 200