Samsung liderem na rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2022

Koreański producent dostarczył na rynek 73,7 miliona urządzeń odpowiadając za 24% udziałów w rynku.

Firma Canalys opublikowała wyniki sprzedaży smartfonów w 1 kwartale 2022 roku. Samsung po raz kolejny znalazł się na szczycie. Koreański producent dostarczył aż 73,7 miliona urządzeń. Wynik ten zapewnił mu pierwsze miejsce z dużą przewagą do największego konkurenta - firmy Apple. Produkty Samsunga odpowiadały w 1 kwartale 2022 roku za 24% całego rynku mobile.

Xiaomi 12
Źródło: mi.com

Xiaomi 12

Źródło: mi.com

Łącznie w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2022 roku sprzedano 311,2 miliona smartfonów, co oznacza spory - aż 11% - spadek względem analogicznego okresu roku w 2021 roku. Na taki stan rzeczy wpływ miały problemy z dostępnością półprzewodników oraz przesunięcie europejskich premier wybranych smartfonów - np. flagowych Xiaomi 12 i OnePlus 10 Pro.

Zobacz również:

  • Apple sprzedaje sprzęt bez wsparcia dla nowych systemów
  • Załamanie rynku smartfonów w Europie - najgorszy wynik od 9 lat
  • Rynek smartfonów w 2021 roku z rekordowym wynikiem sprzedaży

Na drugim miejscu znalazło się Apple. Gigant z Cupertino dostarczył 56,5 miliona urządzeń i odpowiadał za 18% całego rynku. Warto zaznaczyć, że Apple dostarcza jedynie flagowe modele, których ceny wynoszą co najmniej 2000 zł. Na kolejnych miejscach znalazły się trzy firmy z Chin - Xiaomi (39,2 miliona egzemplarzy), Oppo (29 milionów egzemplarzy) oraz Vivo (25,1 miliona egzemplarzy).

Gracze z Państwa Środka odnotowali spore spadki, które sięgają nawet powyżej 20% w statystkach rok do roku. Wszystko przez lokalne blokady pracy fabryk w Chinach związane z profilaktyką przeciwko wirusowi COVID-19.

Jedynym regionem, w którym zarejestrowano duże wzrosty sprzedaży w 1 kwartale 2022 roku była Ameryka Północna. Zanotowano tam rewelacyjne wyniki sprzedażowe najnowszych smartfonów z rodziny iPhone 13.

Analitycy przewidują zwiększenie dostaw smartfonów w drugiej połowie roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200