Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Firma przeznaczy pieniądze na wsparcie startupów zajmujących się generatywną sztuczną inteligencją. Rozwiązania wypracowane przez startujące firmy zasilą flagowe produkty Salesforce'a.

Salesforce - firma odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek jednego z najpopularniejszych narzędzi typu CRM zamierza w dalszym ciągu rozwijać generatywną sztuczną inteligencję inwestując w nią aż 500 milionów dolarów.

Salesforce intensywnie inwestuje w generatywną AI
Źródło: salesforce.com

Salesforce intensywnie inwestuje w generatywną AI

Źródło: salesforce.com

Salesforce ogłosił dzisiaj, że powiększa swoją jednostkę biznesową Generative AI Fund, część oddziału Salesforce Ventures VC wspierającego startupy rozwijające "odpowiedzialną generatywną sztuczną inteligencję", z 250 milionów dolarów do 500 milionów dolarów.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Ruszył sklep GPT Store
  • Premiera GitHub Copilot Enterprise

Partner zarządzający Salesforce Ventures, Paul Drews, przekazał, że ekspansja umożliwi Salesforce "współpracę z jeszcze większą liczbą przedsiębiorców ... przyspieszając rozwój transformacyjnych rozwiązań AI dla przedsiębiorstw".

Fundusz Generative AI Fund został założony w marcu 2023 roku i zdążył już zainwestować w kilka firm zajmujących się technologiami rozwoju generatywnej AI.

Salesforce wspierać będzie startupy zajmującymi się różnego rodzaju wykorzystaniem generatywnej AI w swoich produktach w różnych sektorach gospodarki. Zainwestowano już w firmy takie jak Cohere, Anthropic, You.com, Hearth.AI, Humane i Tribble.

Jednym z ciekawszych rozwiązań rozwijanych dzięki wsparciu finansowym Salesforce Generative AI Fund jest Private GPT - odpowiednik Chat GPT zaprojektowany z myślą o ochronie danych osobowych użytkowników. Warto wymieni rownież You.com - wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji z generatywnym tworzeniem obrazów.

Oprócz Generative AI Fund i AI for Impact, Salesforce inwestuje wewnętrznie w technologie generatywnej sztucznej inteligencji, pilotując narzędzia takie jak EinsteinGPT, który pozwala klientom Salesforce zadawać pytania dotyczące treści i usług Salesforce i SlackGPT, który odpowiada na pytania w języku naturalnym dotyczące treści Slack.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200