Salesforce.com forsuje idee Internet of customers i oferuje nową platformę

Wszyscy odmieniają ostatnio na wiele sposobów termin „Internet of things” i przepowiadają tej technologii świetlaną przyszłość. Mają wiele racji, jednak zapominają, że za każdym internetowym urządzeniem stoi klient. Do takiego wniosku doszedł Marc Benioff (szef firmy Salesforce.com) i głosi inne hasło – „Internet of customers” (Internet klientów).

Przestrzega też, iż te firmy, które nie dostrzegają tego, popadną wcześniej czy później w tarapaty. Relacje B-to-C (Business-to-Consumer; Biznes-konsument) nie są niczym nowym. Jednak w dobie dynamicznego rozwoju technologii internetowych nabierają nowego znaczenia. Taką właśnie tezę Marc Benioff zawarł w swoim wystąpieniu zatytułowanym "In the world of the Internet of customers, consumers get transformed into customers" (W świecie Internet of customers, konsumenci zamieniają się w klientów), które miało miejsce na organizowanej co roku przez firmę Salesforce.com konferencji Dreamforce.

Koncepcja „Internet of customers” zakłada, że przedsiębiorstwa będą planować swój rozwój biorąc pod uwagę w większym stopniu to, czego oczekują od nich klienci. A ma to im zapewnić najnowsza deweloperska platforma (oczywiście chmurowa), której firma Saleforce.com nadała nazwę Salesforce1.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

Kluczowym elementem platformy jest nowa mobilna aplikacja, za pomocą której użytkownicy mogą komunikować się z firmowym systemem CRM (Customer Relationship Management), z oferowanymi przez firmę usługami oraz z dowolnym narzędziem zbudowanym na bazie platformy Salesforce1, bądź to przez samą firmę Salesforce com, bądź przez niezależnego dostawcę oprogramowania.

Beniof twierdzi, że mobilna aplikacja jest tak wydajna i wszechstronna, że mógłby kierować całą firmą posługując się wyłącznie trzymanym w kieszeni smartfonem.

Salesforce1 zawiera 10 razy więcej interfejsów API (Application Programming Interface), niż jakakolwiek inna platforma oferowana do tej pory przez Salesforce.com, w tym Force.com. Platforma ta (Force.com) została zresztą też zmodyfikowana i zawiera obecnie Heroku1 – oprogramowanie dedykowane dla deweloperów, którzy chcą pisać aplikacje wspierające relacje miedzy przedsiębiorstwem i jego klientami. Heroku1 ma przy tym dostęp do danych Salesforce.com. To ważne, ponieważ obie te aplikacje pracowały do tej pory niezależnie od siebie. Salesforce1 obejmuje też platformę Fuel, w posiadanie której Salesforce.com wszedł po przejęciu w tym roku firmy ExactTarget.

Salesforce.com zapowiada jednocześnie, że w pierwszej połowie 2014 r. zmodyfikuje platformę Salesforce1 w taki sposób, aby firmy mogły dostosowywać jej wygląd do swoich własnych mobilnych aplikacji. "Wiemy, jak dla każdej firmy ważny jest jej branding", skomentował tę informację Benioff.

Zaproszenie na konferencję

Zapraszamy na konferencję X Forum Usług Szerokopasmowych, która odbędzie się 27 listopada 2013. Celem konferencji jest przedstawienie perspektyw, przyszłości usług bazujących na sieciach szerokopasmowych oraz aktualnych trendów w ich wykorzystaniu. Na konkretnych przykładach omówione zostaną trwające wdrożenia, przetargi i kwestie finansowania.

Przedstawione i omówione zostaną także najgorętsze tematy, z którymi mierzyć będziemy się w nadchodzących latach – technologie do wykorzystania w kontekście „ostatniej mili”, konieczność budowy i utrzymania infrastruktury mogącej „udźwignąć” rosnące zapotrzebowanie na transmisję danych, rosnące znaczenie komunikacji M2M czy kwestia podziału nowych częstotliwości (800MHz i te po TV analogowej).

Szczegółowy program konferencji oraz rejestracja pod adresem https://www.computerworld.pl/konferencja/Broadband2013/wykup

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200