Salesforce chce uruchomić usługę konkurencyjną dla Dropboxa

Producent systemów biznesowych oferowanych w modelu usługowym zamierza rozwinąć ofertę o szereg nowych, korporacyjnych usług internetowych. Jedną z nich będzie przeznaczona dla biznesu usługa wzorowana na serwisie Dropbox. Dodatkowo prowadzone są prace nad uruchomieniem systemu wspierającego zarządzanie tożsamością.

W ramach nowej usługi Salesforce będzie udostępniał klientom przestrzeń dyskową wraz z usługami wspierającymi wymianę plików. Nowy serwis ma być odpowiedzią na oczekiwania klientów Salesforce. Jako taki zostanie najprawdopodobniej wyposażony w dodatkowe funkcje biznesowe i zintegrowany ze środowiskiem aplikacyjnych Force.com. Dodatkowych szczegółów na temat funkcjonalności i ewentualnych opłat za dzierżawę przestrzeni dyskowej nie ujawniono. Nieoficjalnie mówi się, że nowa usługa będzie dostępna pod nazwą Chatterbox. Nazwa ta nawiązuje to oferowanego przez Salesforce oprogramowania wspierającego pracę zespołową. Nie wiadomo jednak jakie będą ewentualne powiązania między dwoma rozwiązaniami.

Amerykański koncern zamierza również uruchomić pakiet narzędzi wspierających zarządzanie tożsamością użytkowników oprogramowania biznesowego. Jego podstawą będą dedykowane mechanizmy pojedynczego logowania - SSO. Oprogramowanie ma wspierać m.in. zarządzanie dostępami do wielu aplikacji biznesowych dostępnych z chmury. Niebawem do oferty firmy Salesforce włączone mają zostać również dedykowane rozwiązania wspierające procesy marketingowe oraz działania kadrowo-płacowe.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Bezpieczeństwo danych coraz większym wyzwaniem
  • Zewnętrzny dysk, chmura czy dysk sieciowy? Jak zadbać o backup
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200