Salesforce: CRM z aplikacjami Google
- Andrzej Maciejewski,
- IDG News Service,
- 14.04.2008, godz. 11:06
Salesforce, dostawca oprogramowania CRM w modelu on-demand integruje je z aplikacjami Gmail, Google Docs, Google Talk oraz Google Calendar.
Dla Google nawiązanie współpracy z Salesforce oznacza szansę na upowszechnienie jego aplikacji wśród użytkowników biznesowych i odbieranie rynku potentatowi w dziedzinie biurowych pakietów - Microsoftowi.
Użytkownicy Salesforce informacje o współpracy z Google witają z zainteresowaniem. Oprogramowania CRM w modelu on-demand używa amerykańska firma The Schumacher Group do zarządzania personelem medycznym (2-2,5 tys. osób) pracującym na zlecenie. "Integracja z Google Apps sprawia, że możemy łatwiej kontaktować się z osobami, które nie są naszymi stałymi pracownikami, a w miejscu wykonywania zlecenia mają dostęp do przeglądarki internetowej przy ograniczonej z kolei możliwości instalacji i konfigurowania własnego oprogramowania - klienta e-mail czy kalendarza" - przekonuje Douglas Menefee, CIO The Schumacher Group.
Zobacz również:
Połączenie aplikacji Salesforce i Google to także szansa dla partnerów i niezależnych dostawców oprogramowania, które może jeszcze ściślej integrować rozwiązania CRM z aplikacjami Google. Dla przykładu, firma Sxip opracowała możliwość pojedynczego logowania się jednocześnie do Google Apps oraz systemu Salesforce, czego nie posiada wersja "z pudełka". Nad integracją kalendarza pracuje z kolei firma Appirio.
Salesforce for Google Apps jest dostępna za darmo dla klientów Salesforce. Niebawem pojawi się wzbogacona wersja, której koszt wyniesie 10 USD miesięcznie za użytkownika.