Salesforce: CRM z aplikacjami Google

Salesforce, dostawca oprogramowania CRM w modelu on-demand integruje je z aplikacjami Gmail, Google Docs, Google Talk oraz Google Calendar.

Dla Google nawiązanie współpracy z Salesforce oznacza szansę na upowszechnienie jego aplikacji wśród użytkowników biznesowych i odbieranie rynku potentatowi w dziedzinie biurowych pakietów - Microsoftowi.

Użytkownicy Salesforce informacje o współpracy z Google witają z zainteresowaniem. Oprogramowania CRM w modelu on-demand używa amerykańska firma The Schumacher Group do zarządzania personelem medycznym (2-2,5 tys. osób) pracującym na zlecenie. "Integracja z Google Apps sprawia, że możemy łatwiej kontaktować się z osobami, które nie są naszymi stałymi pracownikami, a w miejscu wykonywania zlecenia mają dostęp do przeglądarki internetowej przy ograniczonej z kolei możliwości instalacji i konfigurowania własnego oprogramowania - klienta e-mail czy kalendarza" - przekonuje Douglas Menefee, CIO The Schumacher Group.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Połączenie aplikacji Salesforce i Google to także szansa dla partnerów i niezależnych dostawców oprogramowania, które może jeszcze ściślej integrować rozwiązania CRM z aplikacjami Google. Dla przykładu, firma Sxip opracowała możliwość pojedynczego logowania się jednocześnie do Google Apps oraz systemu Salesforce, czego nie posiada wersja "z pudełka". Nad integracją kalendarza pracuje z kolei firma Appirio.

Salesforce for Google Apps jest dostępna za darmo dla klientów Salesforce. Niebawem pojawi się wzbogacona wersja, której koszt wyniesie 10 USD miesięcznie za użytkownika.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200