SMS wciąż bardziej popularny

Firma doradztwa strategicznego - A.T. Kearney oraz Cambridge Judge Institute przeprowadziły trzecie już badanie z serii Mobinet, którego podstawą był rynek usług telefonii komórkowej, a w szczególnośc...

Firma doradztwa strategicznego - A.T. Kearney oraz Cambridge Judge Institute przeprowadziły trzecie już badanie z serii Mobinet, którego podstawą był rynek usług telefonii komórkowej, a w szczególności popularność krótkich wiadomości tekstowych (SMS). Według raportu, popularność usług SMS na świecie wzrosła w przeciągu roku o około 10%.

Z badania, przeprowadzonego wśród 2,4 tys. użytkowników telefonów komórkowych wynika, że przesyłanie SMS-ów staje się coraz bardziej popularne i nie dotyczy jedynie osób młodych. Coraz częściej z tej formy komunikacji korzystają osoby powyżej 35 roku życia. W grupie wiekowej 35-54 lat korzystanie z SMS-ów wzrosło o 20%. Zainteresowanie usługą SMS wzrasta także u osób starszych - w ciągu ostatnich 12 miesięcy w grupach wiekowych 55-64 i ponad 65 lat zwiększyło się o 14%. SMS zdobywa sobie również popularność wśród mieszkańców Stanów Zjednoczonych, gdzie zainteresowanie tymi usługami dotychczas było bardzo umiarkowane.

Wśród użytkowników telefonów z technologią WAP liczba osób wysyłających SMS-y wzrosła z 8 do 12%. Według badania przyszłość krótkich wiadomości tekstowych maluje się w jeszcze jaśniejszych barwach: kolejne 30% amerykańskich użytkowników telefonów z dostępem do Internetu deklaruje, że prawdopodobnie skorzysta z tej metody komunikacji w najbliższej przyszłości.

Badanie zostało przeprowadzone w sześciu krajach: Finlandii, Francji, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.