SAP będzie premiować partnerów za sprzedaż do sektora MSP

SAP przedstawił partnerom zasady nowego programu PartnerEgde, który wreszcie ma przynieść firmie sukces na rynku małych i średnich przedsiębiorstw.

Wśród priorytetów SAP na rok 2006 jest szybszy wzrost na rynku małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Temu ma służyć rozbudowa kanału partnerskiego w ramach programu SAP PartnerEdge, wdrażanego w całym regionie EMEA. Podobnie jak do tej pory, klientom z sektora MSP producent aplikacji biznesowych będzie oferować pakiety SAP BusinessOne i All-in-One.

- Większość naszych obecnych partnerów wywodzi się z firm konsultingowych, koncentrujących się głównie na świadczeniu usług wdrożeniowych w dużych przedsiębiorstwach. Celem programu jest ukierunkowanie obecnych, ale także przyszłych partnerów na sprzedaż rozwiązań SAP do nowych klientów z rynku małych i średnich przedsiębiorstw - mówi Piotr Jankiewicz, szef ds. sektora MSP w SAP Polska.

Będą premie

Nowością jest ocena partnerów m.in. pod kątem ich zaangażowania w rozwój oferty oraz zasobów dedykowanych do sektora małych i średnich firm. - Wprowadzamy system ocen, który pomoże dodatkowo promować i inwestować w tych partnerów współpracujących z nami przy realizacji strategii rozwoju oferty SAP na rynku MSP - tłumaczy Piotr Jankiewicz. Środkiem w osiągnięciu celu będą przede wszystkim działania wspierające opracowywanie kolejnych rozwiązań branżowych oferowanych przez partnerów SAP, programy edukacyjne, a także realizacja wspólnych działań marketingowych.

SAP definiuje rynek MSP jako wszystkie podmioty, które nie zostały zaliczone do grupy tzw. large accounts, czyli ok. 70 największych firm i instytucji obsługiwanych bezpośrednio przez firmę. Dla swoich partnerów SAP przygotowuje narzędzia służące wymianie informacji poprzez dostęp do internetowej bazy wiedzy. Ponadto przez Internet dostępne będą szkolenia sprzedażowe i techniczne. Współpraca z partnerami odbywać się będzie z pomocą korporacyjnego portalu SAP.

Zdaniem Karola Doerffera prezesa spółki LST, nowy program wymusza ściślejszą współpracę z SAP. - Łatwiej będzie ten rynek zdobywać wspólnie. Dosyć istotną zmianą na plus będzie możliwość sprzedaży licencji na terenie całej Unii Europejskiej - uważa Karol Doerffer.

MSP kusi rywali

Nie tylko SAP zadeklarował w ostatnim czasie kolejną próbę zaistnienia na rynku MSP. Przed tygodniem Oracle ogłosił w Warszawie ogólnoeuropejską inicjatywę skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Wzmocnienie pozycji w sektorze MSP Oracle opiera przede wszystkim na przejętych niedawno aplikacjach JD Edwards EnterpriseOne. Oracle ocenia rynek małych i średnich przedsiębiorstw skłonnych wdrożyć bardziej zaawansowany system zarządzania na około 6 tysięcy firm.

SAP Polska w 2005 r.

Całkowite przychody SAP w Polsce za 2005 roku wyniosły 229,3 mln zł w porównaniu do 203,1 mln zł w roku 2004. Kluczowym źródłem przychodów SAP jest oprogramowanie (81,4% obrotów). W ubiegłym roku przychody z sektora MSP stanowiły 19 proc. łącznej sprzedaży oprogramowania w Polsce. W tym roku udział ten sięgnie 27-28 proc.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200