Rynek zapór ogniowych
- Józef Muszyński,
- 24.03.2003, godz. 09:48
Ostatnie analizy rynkowe przeprowadzone przez Infonetics Research, pokazują, że Check Point Software Technologies może przypisać sobie wiodąca pozycję na tym rynku, z 38-proc. udziałem w sprzedaży niskokosztowych, zintegrowanych urządzeń firewall/VPN.
Urządzenia rodziny Safe@, które są oparte na oprogramowaniu Check Point VPN1/FireWall i sprzedawane w cenie poniżej 500 USD, najlepiej się sprzedają od momentu, kiedy pojawiły się w sprzedaży subskrypcyjnej.
Inny obraz sprzedaży zapór ogniowych dla przedsiębiorstw przedstawia Datamonitor. Ta zajmującą się badaniami rynku firma uważa, że sprzedaż obwodowych zapór ogniowych osiągnęła w ostatnim roku rynkowy punkt nasycenia. Studium oparte na analizie 200 przedsiębiorstw z Europy, przeprowadzone przez Datamonitor w połowie 2001 r., podaje, że 92 proc. z nich ma zainstalowane zapory ogniowe. Podobne badania przeprowadzone w 160 organizacjach w październiku 2002 r. wskazały już wynik 97 proc., co sugeruje ze pozostała już niewielka przestrzeń na wzrost sprzedaży na rynku obwodowych zapór ogniowych.
Zobacz również:
- Palo Alto wzywa pilnie użytkowników jej zapór sieciowych, aby jak najszybciej zaktualizowali zarządzające nimi oprogramowanie
- Tesla uruchomiła produkcję procesora Dojo drugiej generacji
- Threads będzie mógł wysyłać do tej aplikacji wiadomości w trybie DM
Osobiste zapory ogniowe, takie jak Safe@, są przeznaczone do ochrony indywidualnych pecetów przed atakami z Internetu. Początkowo rynek ten był przezanczony dla niezależnych komputerów używanych w małych biurach i biurach domowych, ale coraz więcej dostawców produktów antywirusowcyh - Symantec, Network Associates czy Panda Software - wypuszcza rozwiązania osobistych zapór ogniowych przeznaczone dla desktopów korporacyjnych jako uzupełnienie rozwiązań antywirusowych.