Rynek smartfonów – Huawei w górę, Apple w dół i spadek na trzecie miejsce

Jak donosi firma analityczna IDC (International Data Corporation), Huawei (chiński gigant z branży elektronicznej) znalazł się na drugim miejscu na liście wymieniającej największych na świecie producentów smartfonów, spychając w pierwszym kwartale tego roku na trzecie miejsce firmę Apple.

Co ciekawe awans firmy Huawei zbiegł się z dwoma, wydawałoby się niekorzystnymi dla niej wydarzeniami. Chodzi o to, że generalnie sprzedaż smartfonów w ostatnim czasie spada, a Huawei boryka się w ostatnich miesiącach z kierowanymi pod jego adresem oskarżeniami o to, że produkowane przez nią urządzenia zawierają ukryte rozwiązania, które pozwalają mu szpiegować posiadających je użytkowników.

Pomimo to Huawei jest obecnie jedynym producentem z pośród wielkiej trójki (do której oprócz tej korporacji należą Samsung i Apple), który może się pochwalić w pierwszym kwartale 2019 roku (w porównaniu tym samym kwartałem zeszłego roku) wzrostem przychodów ze sprzedaży smartfonów aż o 50,3%. Udział korporacji w światowym rynku smartfonów wynosi obecnie 19%.

Zobacz również:

  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

Da porównania, Apple odnotował w tym samym czasie spadek sprzedaży smartfonów o 30,2% i jego udział w tym rynku spadł do 11,7%. Przypominamy, że w przypadku Huawei jest to 19%, co oznacza iż wygrywa ona zdecydowanie rywalizację z Apple. Czwarte i piąte miejsca na tej liście zajmują odpowiednio firmy Xiaomi (8%) i Vivo (7,5%).

A warto przypomnieć, że w pierwszym kwartale 2018 roku firma Apple opanowała 15,7% światowego rynku smartfonów, podczas gdy Huawei mógł się wtedy pochwalić dużo gorszym wynikiem (11,8%).

I na koniec słów kilka o liderze tego rynku, czyli o firmie Samsung. Opanował ona w pierwszym kwartale 2019 roku 23,1% światowego rynku smartfonów, sprzedając jednak w tym kwartale o 8,1% mniej smartfonów niż rok temu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200