Rynek Wireless LAN

Dochody ze sprzedaży sprzętu dla bezprzewodowych sieci lokalnych (WLAN) w drugim kwartale 2002 r. wyniosły na świecie 392 mln USD (badania Infonetics Research).

62 proc. dochodów pochodzi ze sprzedaży punktów dostępowych, 38 proc. – kart sieciowych. Klienci korporacyjni to 40 proc. sprzedaży, indywidualni – 55 proc. Ostatnie 5 proc. to dostawcy usług – Infonetics spodziewa się, że ich udział będzie stale wzrastał w miarę rozwoju publicznych usług WLAN, opartych na dostępowych „hotspots”. Ponad połowa światowych dochodów pochodzi ze sprzedaży sprzętu w USA. Europa wnosi udział 33 proc. Analitycy spodziewają się, że dane charakteryzujące drugi kwartał tego roku zmienią się niewiele w trzecim kwartale.

Na rynku WLAN przewodzą firmy Cisco i Linksys. Kolejnych siedmiu producentów goni czołówkę. Wśród nich są dostawcy sprzętu szerokopasmowego: NetGear, Buffalo i Dlink; firmy specjalizujące się w rynku korporacyjnym: Avaya i Enterasys oraz dwaj „czysto bezprzewodowi” dostawcy Symbol i Proxim. Wszystkie te firmy są aktywne w różnych segmentach rynku IEEE 802.11b.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?

Ostatnie kwartalne badania rynkowe pokazują, że dostawcy mający już w ofercie szybsze produkty 802.11a znajdują nabywców. Jeden z wniosków raportu Infonetics Research mówi, że sieci WLAN 802.11a, będą miały „znaczący wpływ” na rynek w 2003 r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200