Ruszył pasaż handlowy CHI
- Agnieszka Madej,
- 26.09.2001, godz. 13:46
Spółka Centrum Handlu Internetowego, stworzona przez Agorę i ComputerLand uruchomiła internetowy pasaż handlowy Vendi.pl. Twórcy przedsięwzięcie liczą, że serwis skupiający już kilkadziesiąt sklepów w ciągu trzech lat zdobędzie 30% rynku internetowych pasaży handlowych w Polsce.
Internetowy pasaż handlowy Vendi.pl zainaugurował swoją działalność. Jego właścicielem jest spółka Centrum Handlu Internetowego (CHI), stworzona w listopadzie 2000 r. przez Agorę SA i ComputerLand. Obaj udziałowcy mają w CHI po 50% udziałów. Kapitał zakładowy CHI wynosi 6 mln zł. Jednocześnie trwa proces podwyższenia go do sumy 9 mln zł.
Internetowy pasaż ma skupiać małe i średnie przedsiębiorstwa i umożliwiać im dokonywanie sprzedaży z wykorzystaniem Internetu. Obecnie Vendi.pl skupia obecnie ok. 50 sklepów, które oferują ponad 10 tys. produktów. Prezes CHI, Bogdan Wiśniewski, liczy, że już w przyszłym roku w pasażu sprzedaż będzie prowadzić już kilkaset sklepów. Za obecność w pasażu sklepy płacą miesięczny czynsz w wysokości 400 zł. Vendi.pl pobiera również 3-procentową prowizję od ich obrotów.
Zobacz również:
- Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Vendi.pl liczy na uzyskanie do końca 2004 r. ok. 30-proc. udziału w rynku internetowych pasaży handlowych w Polsce.