Rupert Murdoch inwestuje 1 mld USD w internetowy serwis medyczny

News Corp., koncern medialny kierowany przez Ruperta Murdocha, zainwestuje 1 mld USD w Healtheon/WebMD, internetowy serwis medyczny.

News Corp., koncern medialny kierowany przez Ruperta Murdocha, zainwestuje 1 mld USD w Healtheon/WebMD, internetowy serwis medyczny.

W ramach umowy News Corp. kupi za 100 mln USD akcje Healtheon/WebMD i przeznaczy 700 mln USD na reklamę i promocję tego serwisu. Firma ponadto otrzyma 50% udziałów w The Health Network, sieci kablowej należącej do Fox Television, i przejmie kontrolę nad jej stroną internetową Thehealthnetwork.com. News Corp. zapłaci też Healtheon/WebMD 62,5 mln USD za pięcioletnią licencję na wykorzystywanie jej informacji związanych ze zdrowiem.

W tym roku miały już miejsce podobne, lecz dużo mniej kosztowne inwestycje koncernów medialnych w internetowe firmy związane z opieką zdrowotną. W lipcu CBS przejął za 157 mln USD 35% akcji serwisu medycznego Medscape. Z kolei serwis WebMD, zanim połączył się z Healtheonem w tym roku, podpisał wielomilionową umowę z CNN.

Celem umów tego typu jest zainteresowanie telewidzów serwisami internetowymi i odwrotnie, co z kolei ma pozwolić na wykreowanie jednej marki serwisów informacyjnych o opiece zdrowotnej we wszystkich mediach.

Umowa z News Corp. daje szansę na rozszerzenie tych działań również na Europę, Australię i Azję. W ten sposób Healtheon/WebMD zyska przewagę w międzynarodowej popularyzacji opieki zdrowotnej. Jednak, zdaniem ekspertów, najtrudniejszym zadaniem będzie dostosowanie tego typu informacji do lokalnych kultur i tradycji. Nie można zastosować tu takiego modelu, jak np. przy ogólnoświatowej sprzedaży książek czy płyt kompaktowych.